Rydder opp i Telenors mobilkaos

Gang på gang i høst har Telenors ProffNett-kunder opplevd bisarre problemer. Blant annet at feil nummer vises på mobilen og samtaler går til feil mottakere. Mandag ble det derfor holdt et krisemøte i selskapet, der det ble satt en plan for hvordan problemene skal fikses, skriver Teleavisen.

Les også:

- Enorme mobilproblemer for Telenor
- Totalkaos hos Telenor
- Proffnett blir enklere

Flere trinn

Forrige ukes problemer kom på grunn av en enorm mengde samtidig trafikk kombinert med Telenors nettoppgraderinger. Derfor ble kapasiteten i nettet økt denne uken.

- Vi økte kapasiteten fra og med tirsdag. Dette skjer som ledd i en flertrinnsprosess som avsluttes i løpet av andre kvartal 2008. Innen den tid har vi åpnet en ny sentral som ytterligere øker kapasiteten i ProffNett, sier dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Telenor, til Teleavisen.

Selskapet regner allikevel ikke med at problemene er løst med denne ukens oppgradering. De vil derfor øke kapasiteten med ytterligere 2 000 samtidige samtaler via neste oppgradering. Telenor åpner også for at sentralen som skal settes opp i andre kvartal 2008 kan bli satt opp tidligere.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen