Ryan C. Gordon og Michael Simms

Annonsør­innhold
Les hele saken »

Oppsummering

For å bli et reelt alternativ for de fleste spillutviklere, ser det ut til at Linux-distribusjoner trenger en mye større brukerskare enn salget av Linux-baserte minibærbare har gitt dem. Denne brukerskaren eksisterer kanskje i østen eller i Afrika?

Mac OS X, på den andre siden, er allerede godt på vei til å bli den neste store konkurrenten i spillmarkedet. Heldigvis, når et spill først støtter Mac OS X, er det vesentlig lettere å legge til Linux-støtte. Når markedet for Mac-spill øker, vil det forhåpentligvis også komme flere spill til Linux.

Fra hva vi har fått vite av Ryan og Michael, er det ingen ulemper med å legge til støtte for Linux eller Mac OS X i spill. Det vi Linux-brukere må satse på, er at Apple fortsetter å stjele markedsandeler fra Microsoft, mens Linux fortsetter å øke sine markedsandeler, litt etter litt.

Det er ikke helt usannsynlig, men kan det gjøres? Hva tror du? Del dine tanker i forumtråden under.

Norges beste mobilabonnement

April 2019

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Youteam 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

GE Mobil Leve 6 GB


Jeg bruker mye data:

Chili 25 GB


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen