(Bilde: Rimi)

Rimi samarbeider med Facebook

– Dette er det første store samarbeidet Facebook har innledet i Norge, sier talsmann for det sosiale nettverket.

Alle de største matvarekjedene, som Coop Norge, REMA 1000 og Norgesgruppen satser stort på apper til smartmobiler. Tanken er at brukerne skal kunne få middagstips og kunne bruke mobiltelefonen som en elektronisk handleliste når de er i butikken.

Rimi var en av pioneerene da de lanserte sin Rimi Pluss-app høsten 2011, og ifølge Rimi selv skal mer enn 250 000 ha lastet ned appen som finnes til både iPhone og Android.

Henning Eriksen i Rimi.
Henning Eriksen i Rimi.Foto: Pressefoto

Nå melder Rimi at de har inngått et samarbeid med Facebook, og som første norske selskap følger i Spotify sine fotspor ved å integrere appen tett mot Facebook. Dermed skal man enkelt kunne dele middagstips, oppskrifter, bilder og til og med hvem man spiser sammen med.

– Det er stort engasjement på nett tilknyttet mat og matlaging og vi har stor tro på dette prosjektet. Vi er opptatt av å gjøre det enkelt å handle, men også å tilrettelegge for inspirasjon og deling av gode matopplevelser, sier Henning Eriksen, markedssjef i Rimi.

Har brukt hele Facebook-verktøykassen

Appen er utviklet av McCann, og ifølge innovasjonsdirektør Maris Zachariasen i McCann har de brukt alle verktøy i Facebooks verktøykasse, på samme måte som det Spotify har gjort med sin applikasjon. I tillegg til at det er Facebook-integrasjon via nettsider på PC, er dette også gjennomført i iPhone- og Android-appene.

– Dette er det første store samarbeidet Facebook har innledet i Norge og et resultat av at McCann er et handlingsdyktig reklamebyrå og Rimi en innovativ kunde. Vårt utviklerteam har hatt et tett og spennende samarbeid med McCann for å sikre optimal integrasjon av Rimi Pluss. Gode opplevelser tilknyttet matlaging og mat har høy interesse hos våre brukere, så det blir veldig spennende å se resultatet av denne integrasjonen, sier Petter Høie, Account Executive i Facebook Nordics.

Konkurrenten REMA 1000 har foreløpig ikke denne typen Facebook-integrasjon i sin app, og på spørsmål fra Mobilen.no om de planlegger å integrere Facebook-funksjonalitet svarer markedsdirektør Cathrine Stange litt unnvikende.

– REMA 1000 Middagsplanleggeren har vært høyt rangert i App-store siden lansering i januar 2012. I juni lanserte REMA 1000 tre nye funksjoner i Middagsplanleggeren der kundene kan legge inn egne produkter i handlelappen, samt at man kan lagre egne favoritter og finne igjen tidligere planlagte middager under historikk, sier Stange til Mobilen.no.

Les også:

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen