Rabatt rett til mobilen

Det spår analyseselskapet Juniper, skriver Mobil.nu.

I løpet av snaue tre år, regner analyseselskapet at rabattkuponger sendt som SMS vil ha en verdi på hele 87 milliarder dollar.

”Vis denne meldingen og få to t-skjorter til prisen av en” kan en slik SMS lyde, sendt av Hennes og Mauritz. Juniper regner med at i løpet av 2011 kommer den vanlige mobilbruker til å bombarderes av tilsammen nesten tre milliarder slike beskjeder fra butikkkjeder, forhandler og andre.

Forskjellen mellom mobile rabattkuponger og deres motsats på papir er blant annet at at førstnevnte kan rettes mot den enkelte mobilbruker. Koblet med andre teknologier som Near Field Communication (se faktaboks) og lokaliseringstjenester kan kupongene sendes til mobilbrukere som er i nærheten av butikken, eller som har vist seg spesielt interessert i en type produkt.

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen