Prøver seg på forbrukerne

Hanne Klausen, daglig leder i Lenovo Norge
Hanne Klausen, daglig leder i Lenovo Norge, vil friste forbrukerne
Bilde: Lenovo

Hittil har Lenovo hovedsakelig satset på PC-er rettet mot bedriftsmarkedet her til lands, og de fleste kjenner vel selskapets ThinkPad-modeller.

Fra før av tilbyr Lenovo forbruker-PC-er i land som India og Tyskland, og er markedsleder i Kina i dette segmentet. I løpet av året skal Lenovo også lansere flere modeller rettet mot forbrukermarkedet her på berget.

Ifølge Hanne Klausen, daglig leder i Lenovo Norge, er målet å tilby forbrukerne kvalitets-PC-er, slik mange kjenner det fra selskapets ThinkPad-serier.

Satsningen på forbrukermarkedet i vestlige land kommer som følge av flere rapporter, som peker på at dette markedet vil stige ytterligere i tiden fremover.

Etter oppkjøpet av IBMs PC-divisjon er kinesiske Lenovo verdens tredje største PC-produsent - etter Dell og HP.

(Kilde: Lenovo)

Kommentarer (17)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen