Problemer med Philips 9705

I vår stortest av 3D-TVer ble det Philips´ nye 9705-modell som stakk av med seieren. I etterkant av testen har vi fått henvendelser fra våre lesere angående problemer med denne skjermen.

Blant annet er det flere som har påpekt at det er mye crosstalk når du ser 3D, i tillegg til at bakgrunnsbelysningen kan blinke ut av kontroll.

Les også: Vår stortest av Norges beste 3D-TVer

Her er Philips´ råd til hvordan du får bukt med problemene.

Oppgrader programvaren
 En tidlig programvareversjon kan ha mye av skylden for at skjermen lever sitt eget liv.

- Vi anbefaler de som har kjøpt denne skjermen og ikke har oppgradert programvaren, om å gjøre det. Den nye versjonen skal løse problemet med baklyset og 3D-kvaliteten blir mye bedre, forklarer Mikael Herje i Philips Norge.

Slik gjør du
Det eneste du trenger er en PC og en minnepenn med ledig kapasitet. Gå inn på hjemmesidene til Philips og last ned den pakkede filen som inneholder den nyeste versjonen av programvaren til høyre i bildet, i boksen Fastvareoppgradering.

Når filen er lastet ned lokalt på din maskin tar du og pakker ut filene i en katalog. Deretter fører du filene over på en minnepenn, i pennens rotkatalog. Det vil si at du skal se filene med en gang du åpner innholdet på minnepennen uten å måtte klikke deg videre inn i noen mapper.

Ta minnepennen med de nye programfilene og sett denne inn i en av de to USB-portene på 9705-skjermen. Apparatet vil da automatisk oppdage at det er koblet til en ny enhet og laste inn den nye programvaren. Eneste du trenger å passe på er å ikke slå av TV-en mens prosessen pågår. Du får opp en grafikk som viser hvor langt i prosessen oppdateringen er kommet.  Når oppdateringen er fullført kan du slå skjermen av og på.

Hvis oppdatering ikke hjelper
Oppdateringen er ikke alltid nok til å løse problemene. I så fall må du ta kontakte Philips sitt hjelpesenter. Her kan du avtale service på din skjerm.

- Vi kommer hjem til deg dersom du har problemer med din nye flatskjerm. Det gjelder alle skjermer som er større enn 32 tommer. Det er viktig for oss at de som eventuelt har problemer med sin flatskjerm tar kontakt med oss, slik at vi kan løse disse så fort som mulig, forklarer Herje.

- Problemene med den nye 9705-modellen stammer antageligvis fra et fåtall eksemplarer som ble produsert mellom uke 32 og 38. Er du i tvil om dette kontakter du vårt kundesenter, avslutter Herje.

Suveren TV
Vi har testet den nyeste produksjonsutgaven av 9705, som ikke er plaget med noen av disse feilene, og dette er etter vår mening årets beste TV.
Les testen av Philips 46PFL9705

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen