Pirater med utfall mot Kulturministeren

Aksjonen er et svar til musikkbransjens kampanje Piracy Kills Music, som blant annet består av små reklamefilmer som skal motvirke piratkopiering av musikk på nettet.

Bak Piracy Frees Music står forente pirater fra Piratgruppen Norge og Piratbyrån Sverige, som tilhører samme miljø som dem som driver piratnettstedet The Pirate Bay.

"Den oppkjøpte Kulturministeren"

Pirater har lagt ut åpent brev til Kulturministeren på piracyfreesmusic.com.
Pirater har lagt ut åpent brev til Kulturministeren på piracyfreesmusic.com.

På sitt nettsted piracyfreesmusic.com skriver piratene i et åpent brev stilet til bransjeorganisasjonen IFPI og "den oppkjøpte Kulturministeren":

– Argumentene deres er jo ikke særlig nye og interessante, så det begynner å bli litt masete, men kort sagt så er det på tide at dere skjønner at dere ikke kan lure folk lenger. Internett, de synkende prisene for innspillingsteknikk og den tekniske utviklingen har i dag gjort at hvem som helst kan bli like stor - om ikke større - enn de artistene dere har kjøpt opp.

– Dere trengs ikke

Aksjonsgruppa skriver videre at musikkbransjen ikke trengs lenger.

– Nå, dere kjenner kanskje ikke til MySpace, YouTube og The Pirate Bay? Det er faktisk der musikken bor i dag, ikke i noen tomme platebutikker med dyre biter av plastikk i hyllene. Dere trengs ikke i en nyskapende, moderne verden. De eneste som faktisk tjener på at dere finnes er dere selv, påstår aksjonistene.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen