Pepsi og Appe gir musikk til Windows brukere

  • Endret


I følge Appe har ”Hell frozen over” og dermed lanserte i går iTunes for Windows. Med seg på laget har de verdens største internett leverandør America Online og leskegiganten Pepsi.

Når Apple nå lanserer iTunes for Windows vil de få et par ukers forsprang på Napster2 som skal lanseres den 29. oktober. I utgangspunktet kommer prisene til å være like for begge disse sidene. Napster2 kommer til å tilby sine brukere 500 000 sanger, mens iTunes har 400 000 sanger i sin samling.

iTunes for Windows både ser ut som og fungerer helt lik som den versjonen Apple brukere har. Det skal heller ikke være noe problem med overføring av filer mellom iPod, Mac og Windows maskiner.

Pepsi som satser hardt på musikk i sin markedsføring skal sammen med Apple gi bort 100 millioner sanger ”gratis”. Denne kampanjen vil starte i februar og markedsføres via Pepsi sine flasker. Under korken vil det være en kode som gir kjøperen av flasken muligheten til å laste ned en sang gratis.

Kampanjen som sannsynligvis vil bli introdusert under Super Bowl, kommer til å bli den største markedsførings aktivitet som Apple har gjort siden 1984. i tillegg til å gi bort 100 millioner sanger, vil 300 millioner Pepsi flasker inneholde informasjon om iTunes.


Les mer hos macobserver.

Når iTunes kommer til Europa er enda ikke bestemt.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen