PDF får reklamemulighet

Annonsør­innhold
Les hele saken »

Yahoo og Adobe har inngått et samarbeid om å vise annonser i PDF-dokumenter. Hensikten er at innholdsformidlere skal kunne tjene penger på visning av PDF-filer.

Annonsene skal bli dynamiske i den forstand at de kan tilpasses brukeren som ser på PDF-filen. De skal også rotere, slik at den samme brukeren ikke vil se samme annonse flere ganger etter hverandre.

Ved utskrift av PDF-dokumentene skal annonsene ikke bli synlige. De skal vises i sidepanelet i PDF-dokumenter, og skal ifølge Adobe være "ganske diskré".

Kun i Adobe-programmer

Ifølge Yahoo skal annonsene kun vises i programmene Adobe Reader og Adobe Acrobat, og ikke i alternative PDF-lesere som for eksempel Foxit Reader.

(Kilder: BBC, Betanews, Yahoo)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Komplett MedioFlex+ 6GB


Jeg bruker mye data:

Chili 25 GB


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen