Oslo får SMS-snø

Slik ser reklameplakatene ut. (Foto: Toxel)
Slik ser reklameplakatene ut. (Foto: TBWA\OSLO)

Å fange oppmerksomheten til travle byborgere som haster forbi alt av reklameskilt er ikke alltid like lett. Derfor har reklameskilt-produsenten JC Decaux og reklamebyrået TBWA\OSLO kommet opp med et helt nytt reklamekonsept for Tryvann vinterpark utenfor Oslo.

Reklameskiltene som du nå kan se i Oslo sentrum, er interaktive. Når det snør oppe på Tryvann, sendes en automatisk SMS til reklameskiltene. Ved hjelp av vifter og falsk snø skapes en snøeffekt inni skiltet. Når det slutter å snø i skianlegget, sendes en ny SMS til skiltene nede i byen, og snøeffekten stanser.

Slik kan Oslo-borgere få med seg om det er skivær eller ikke oppe på Tryvann, og hvis alt går som Tryvan ønsker, vil flere ta turen opp i bakkene etter jobb.

Under kan du se videoppptak av hvordan reklameskiltene fungerer:


Tryvann - The Snowing Billboard from Martin on Vimeo.

(Kilde: Gizmodo, Toxel)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telipol Fri 6GB


Jeg bruker mye data:

Telipol Fri 12GB


Jeg er superbruker:

Telipol Fri 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen