Ørene opp for Skullcandy

Det som startet som en litt sær bedrift med ekstremsportutøvere som viktigste målgruppe, er i ferd med å bre seg i alle lag av befolkningen. På et par år er varespekteret utvidet fra 4 til 55 modeller.

Fremdeles er Skullcandy litt annerledes enn konkurrentene. Gjengen bak Skullcandy kommer fra skate, snowboard og musikkbransjen. Ved å rette markedsføringen mot en smal gruppe har selskapet evnet å skape et produkt som gir tilhørighet – enten er du en Skullcandyer, eller så er du det ikke.

Men det er ikke lenger bare spesialbutikker for snowboardere som selger produktene. Stadig flere har fått ørene opp for at hodesettene ikke bare er kule – de låter også bra. 

Kampanjer
Ved å være tilstede der ting skjer har beslutningstakere fått prøve hodesettene selv. Dermed er Skullcandy kommet med i flere kampanjer. Netcom har kjøpt inn 10.000 hodesett for å bundle dem i sin sommerkampanje – Sony Ericsson brukte Skullcandy ved lanseringen av samarbeidet med Mira Craig, og Samsung slo sammen med Djuice på stortromma og bundlet MP3-mobilen X830 med hodesettet TI.

Også musikere trykker Skullcandy til sitt bryst, og kontorveggene hos Harald Kristiansen i NoBorder er dekket med bilder av artister som tilkjennegir sin begeistring for hodesettene. NoBorder har det norske agenturet for Skullcandy. 

Ny modell
- Vi opplever en bra vekst, og kommer nå med flere nye varianter, sier Kristiansen. Blant nyhetene er to varianter av såkalte earbuds. Dette er plugger du stikker inn i ørene. De nye pluggene er langt mer eksklusive enn dagens earbuds. Ørepluggene kalles ”Full Metal Jacket”, og er de første som er laget av aluminium. Ledningen er mykere og sterkere enn på de fleste andre slike sett, og på ledningen sitter en volumkontroll – også den i et hus av aluminium.

Den ene varianten har en høyttaler på 9 mm og koster rundt 500 kroner, mens den andre er på 11 mm og blir noe dyrere. Toppmodellen vil kreve at du har en mobiltelefon med god MP3-spiller, ettersom det krever litt mer å drive dette hodesettet. 

– Det er ikke alltid sånn at det hodesettet som låter best med en spiller låter best med alle. Det handler om å velge produkter som passer til hverandre, sier Kristiansen. Er du i tvil kan du gå til en forhandler og selv sammenligne ulike hodesett på din egen spiller.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen