Orange går i retten

Teleselskapet Orange vil trekke lavprisselskapet Easymobile i retten fordi sistnevnte har samme fargekombinasjon i logoen sin som Orange.

Fargekopiering
Orange er rasende over at Easymobile har valgt den samme kombinasjonen av oransje og hvit til sin logo. Den store operatøren mener fast at de har førsteretten til fargen, som er en veldig sentral del av merkenavnet Orange. Problemet er bare at Easymobile er en del av et større konsern, som består av flere selskap der alle bruker den samme oransje fargen i logoen sin.

Dette konsernet har eksistert omtrent like lenge som Orange, og består blant annet av flyselskap, hotell og kinokjede. Det er dermed ikke gjort på et blunk å finne ut hvem som har eneretten på den omstridte fargekombinasjonen - hvis noen har dette i det hele tatt.

Telesatsningen Easymobile er bygget opp etter den danske Telmore-modellen. Noe som betyr at det kun vil selges produkter over internet. Linjer og kapasiteter blir leid hos større og mer etablerte aktører i bransjen.

Orange, som er France Telecoms mobildivisjon, mener at Easymobiles fargevalg krenker selskapets varemerke og forvirrer kundene.

Stelios Haji-Ioannou, som er stifteren av Easy-konsernet, har lite til overs for Oranges kommende søksmål. - Vi har rett til å benytte den samme fargekombinasjonen som vi har brukt de siste ti årene, og som er blitt en av de tingene vi er mest kjent for, understreker Ioannou.

Kommentarer (1)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen