Opera hardt ut mot Microsoft

Annonsør­innhold
Les hele saken »

Opera har sett seg lei på at Internet Explorer er den mest populære nettleseren i mobiltelefoner med Windows Mobile. Nå vil selskapet ta opp kampen, og bruker en utypisk metode for Operas vedkommende - reklame. 

Stor kampanje

– Vi kommer til å avholde en svært aggressiv reklamekampanje, som vil sees på busser og reklametavler, for å få brukere til å laste ned Operas nettleser til sine smarttelefoner, uttalte Rod Hamlin, markedsansvarlig i Opera Software. Uttalelsen skal ha skjedd til journalister i Microsofts bakgård.

En reklameplakat i kampanjen sier "Be a Real Internet explorer? Opera.com". Selskapet kunne ikke skriver Explorer med stor E fordi det var kopibeskyttet av Microsoft, ifølge Washington Post som var på plass under uttalelsen. 

Hard konkurranse

Det er ingen tvil om at Opera for Windows Mobile på svært mange måter er en bedre nettleser enn Internet Explorer. På en annen side er det forventet at en ny versjon av Microsofts mobilnettleser lanseres allerede i løpet av denne måneden, sammen med en ny versjon av Windows Mobile. I tillegg er også Mozilla snart klar med Firefox til mobiler med Windows Mobile

Dermed blir konkurransen hard på Windows-plattformen. Amobil er til stede på Mobile World Congress, der hele mobilbransjen samles, og vil trolig kunne ta en nærmere titt på de nye nettleserne.

(Kilde: washingtonpost.com)

Norges beste mobilabonnement

Sommer 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Komplett MedioFlex+ 6GB


Jeg bruker mye data:

Chili Fri Data


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen