(Bilde: iStockphoto)

One Call topper Norsk kundebarometer

Norsk kundebarometer 2011 ble offentliggjort denne uken.

Se også: Disse kundene er mest fornøyde

For første gang topper en mobiloperatør listen over selskapet med de mest fornøyde kundene.

One Call slår Flytoget, Hurtigruten og Vinmonopolet, og legger seg helt på toppen av undersøkelsen utført av handelshøyskolen BI.

One Call-sjef Øistein Eriksen er naturligvis storfornøyd med målingen:

- Vi syns naturlig nok at dette er et veldig bra barometer. I dag er vi veldig glade og ydmyke, og er takknemlige for denne fantastiske tilbakemeldingen på det vi har jobbet for, sier Eriksen til Inside Telecom.

- Skal ikke bli tilbakelente

Eriksen understreker at fornøyde kunder har vært sentralt i One Call-prosjektet fra dag én. Tanken er at fornøyde kunder gir god inntjening, og nå får selskapet tilbakebetalt i målbar kundetilfredshet. Helt spesifikt hva One Call gjør for å oppnå så høy kundetilfredshet, kan ikke Eriksen svare på:

- Vi tror likevel at kundene er fornøyde med at vi er direkte og åpne. Hos oss er det tydelig hva telefoner og abonnement koster. Nå skal vi ikke bli tilbakelente, men vise bransjen at fornøyde kunder er det beste man kan ha. Vi har lav kundegjennomstrømning, og kundene våre anbefaler oss til venner og bekjente, sier Eriksen.

Plass 2011 Plass 2010 Aktør Tilfredshet Lojalitet
1 - One Call 83,7 88,5
24 58 Chess 78,2 84,0
32 63 Telenor (mobil)            76,0 83,0
75 46 Tele2 (mobil) 72,5 75,5
106 89 Netcom 70,3 75,0
Mobiltelefoni 76,1 81,2

- Ikke hyggelig å være sist

NetCom er på bunn blant mobiloperatørene, og har også de minst lojale kundene. Nest sist er Tele2, mens Chess og Telenor plasserer seg på pallen sammen med One Call.

- Det er klart vi ikke er fornøyd med dette resultatet. Men det er en motivasjon til å bli bedre på det vi er gode på, og gode på det vi er dårlige på, sier kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus i NetCom.

Viktig med enkle produkter

Vederhus mener pris må veie tungt i undersøkelsen når One Call havner på topp, men sier at også for Netcom er det viktig å gjøre produktene enkle og oversiktlige:

- Det er viktig for kundene at det er enkelt å velge rett. Vi ser hele tiden på hvordan vi kan gjøre porteføljen vår enklere og mer oversiktlig, og har også noen spennende planer på trappene, avslutter Vederhus.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen