Også Netcom-kunder ringer gratis

I går skrev vi at Tele2 gir vekk mobilsamtaler til sine kunder som oppholder seg i Libanon. Nå kommer Netcom etter, og spanderer ringeminuttene til nordmenn som oppholder seg i det ustabile området.

– Dette gjør vi for å tilrettelegge for at de som reiser ned til Libanon kan ha kontakt hjem igjen, sier Øyvind Vederhus, kommunikasjonsdirektør i Netcom.

– Spesielt bra er dette for kontantkort-kundenene våre, fortsetter Vederhus, og forklarer at kontantkundene slipper å ha penger på ringekontoen for å holde kontakt med de hjemme.

I tillegg har tilbudet tilbakevirkende kraft, slik at alle telefonsamtaler tatt mellom 15. og 21. juli blir dekket. – Dermed slipper folk å få ubehagelige store regninger når de kommer hjem, sier Vederhus.

Det er Netcom-eieren TeliaSonera som har avgjort at alle kundene i selskapet skal få ringe hjem fra Libanon gratis. Tilbudet gjelder alle operatører som eies av TeliaSonera.

Telenor Mobil har på sin side ingen planer om å tilby noe lignende for sine kunder. – Det har vært vurdert, men vi har kommet frem til at det ikke er aktuelt, sier Anne-Sissel Skånvik, konserndirektør i Telenor til Amobil.

Hun forklarer at det alltid vil være nordmenn som oppholder seg i områder hvor det er krigshandlinger eller naturkatastrofer, og at det ville vært umulig for Telenor å gi vekk gratis ringetid hver gang det oppstår en krise.

– Vi har gjort det i noen tilfeller, blant annet i Thailand. Tsunamikatastrofen var en helt spesiell situasjon, men akkurat nå i dette tilfellet er de fleste allerede på vei hjem, sier Skånvik.

Kommentarer (5)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen