(Bilde: Kristian Aagård/Gamer.no)

Ofrer Kinect for å gjøre Xbox One kraftigere?

Microsoft vil matche grafikken på PlayStation 4.

Det er ganske lite som skiller Xbox One og PlayStation 4, men sistnevnte har et lite overtak hvis du slavisk tråler gjennom spesifikasjonslisten til begge to.

Blant annet støtter PS4 en bildefrekvens på 60 bilder per sekund (60 fps) på flere spill hvor Xbox One "bare" støtter 30-45 fps. Dette skyldes angivelig at Kinect trekker for mye kraft fra GPU-en.

Kan frigjøre 8 prosent GPU

Ifølge Pocket-Lint, som har snakket med en som har gode kontakter hos Microsoft, skal det være mulig å gjøre noe med dette for Microsoft sin del. Hvis de frigjør mer kraft i GPU-en, kan de allokere kun to prosent til ekstrafunksjonen Kinect, i stedet for 10 prosent, slik de gjør for øyeblikket. Dette grepet ville gjort at spillutviklere ville fått mer kraft å rutte med, og grafikken kunne blitt enda smidigere.

Dersom Microsoft er villige til å ofre ytelsen som er satt av til Kinect, spekulerer Pocket-Lint at kanskje Kinect ikke er så viktig som Microsoft hele tiden av gitt uttrykk for. En annen teori er at Sony kan ha et overtak i markedet, fordi deres maskin har de beste spesifikasjonene.

I alle tilfeller, hvis Microsoft bestemmer seg for å foreta endringen, skal det være mulig å gjøre med en enkel programvareoppdatering.

Se den elleville traileren for Call of Duty: Ghosts Onslaught:
Her blir han "CODnapped" »

(Kilder: Pocket-Lint)

Kommentarer (14)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen