TEST: Nvidia Geforce GTX 480 SLI
Test

Nvidia Geforce GTX 480 SLI

Colin McRae Dirt 2
D X 1 1 , 4 x M S A A , M a k s / U l t r a

Man skulle nesten tro at pokalen for det første DirectX 11-baserte spillet skulle kuppes av ett eller annet effektpakket skytespill, men slik ble det ikke. Sammen med lanseringen av AMDs 5-serie med DX11-støtte ble Dirt 2 endelig tilgjengelig for PC, en lansering som trolig ble strategisk utsatt av begge parter.

Dirt 2 byr ikke på de seigeste oppgavene for skjermkortet, men det er nok av effekter som skal behandles. Fysikken må være riktig, og massive folkemengder skal tesseleres.

Ytelsen flyter fint og glatt, samtidig som den synker i et helt fint tempo når belastningen økes. 12 FPS i forskjell er ikke spesielt mye generelt sett, men helt normalt for akkurat denne testen.

Igjen vil jeg trekke frem grafen for maksimale oppløsning, 2560 x 1600 piksler, ene og alene fordi den her har en solid betydning. GTX 480 SLI har allerede overtaket ved grafen dere ser over, men det er ved store belastninger et slikt oppsett virkelig skinner. Allerede nå vil vi si at om du først skal kjøre et slikt oppsett, bør du like gjerne legge ekstra penger i en solid skjerm.

Metro 2033
D X 1 1 , 4 x A F , A A A , H i g h

Verden har nettopp gått til helvete, og du befinner deg i Moskvas undergrunnsnett med den overveldende trusselen av mutanter liggende i hjernebarken konstant.

Spillet kommer pakket med DX 11-baserte muligheter. Implementeringen av tesselering er meget synlig, og muligheten som "depth of field" gir deg er uten tvil helt klar. I denne testen har vi dratt hardt på med innstillingene, 4xMSAA og High/Ultra på alle andre innstillinger er mer enn hva du skulle trenge. Du kan selv dra dette ned et hakk og opprettholde gode bildekvalitet og bildeflyt, men med denne testen vil vi virkelig sette samtlige DX 11-egenskaper på prøve.

Når vi satt opp Metro-testen, valgte vi sekvenser og innstillinger av den spesielt seige typen. Dette tar ikke knekken på SLI-oppsettet, som banker av gårde med et FPS-fall som blir spesielt godt mot slutten.

Sekvensen vi benytter til testing krever en god del tesselering. Vi vil ikke ut i fra denne testen ene og alene påstå at SLI-oppsettet er eksepsjonelt godt på dette feltet, men oppsettet gjør det uten tvil godt. Et overtak på 5 FPS er slettes ikke dumt.

Battlefield Bad Company 2
D X 1 1 , 2 x M S A A , 1 6 x A F , M a k s

Med Bad Company 2 er ikke serien lenger forbeholdt konsollene. Et episk skytespill som truer pallplasseringen til Call of Duty er nå tilgjengelig for PC, og om du ruger på Windows 7 får du også med herlige DirectX 11 på kjøpet.

Dette spillet byr også på mye grafisk herlighet. La meg bare få si, en paradisstrand på Bora Bora må virkelig konkurrere med hva dette spillet kan levere med samtlige effekter aktivert.

Den generelle ytelsestrenden vi ser har i nok en gang ingenting i mot, de to linjene holder seg i god nærhet, noe som er godt å se.

Når vi ser på ytelsen i forhold til andre oppsett, er det klart at Battlefield gjør det bedre med de AMD-baserte oppsettene, selv om alt vi oppdriver av tall her er generelt høy karakter. Under høyere oppløsning går ting riktig nok noe bedre, men Crossfire-oppsettet er fortsatt overlegent.

Zotac GeForce GTX 480 1536 MB

Norges beste mobilabonnement

Sommer 2019

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Sponz 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

GE Mobil Leve 6 GB


Jeg bruker mye data:

Chili 25 GB


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen