Nutel takket nei til penger

Bobestyreren sier:

Ifølge Nutels bobestyrer, advokat Leif Petter Madsen ved Wikborg Rein, har ikke Nutel satt av innbetalte midler fra kundene på en særskilt konto.

På advokatkontorets nettsider ligger følgende melding:

Bostyrer har i dag undersøkt om innbetalte midler fra kundene/abonnentene er avsatt på særskilt konto. Det er dessverre ikke tilfellet. Dette innebærer at kundenes/abonnentenes krav er uprioriterte krav i konkursboet. Dette gjelder også Nutel AS’ kunder som har forskuddsbetalt abonnement. Dersom kundene/abonnentene har mottatt regninger som ennå ikke er betalt, kan motregning være aktuelt.

Les mer på WR.no »

Bobestyreren sier:

Ifølge Nutels bobestyrer, advokat Leif Petter Madsen ved Wikborg Rein, har ikke Nutel satt av innbetalte midler fra kundene på en særskilt konto.

På advokatkontorets nettsider ligger følgende melding:

Bostyrer har i dag undersøkt om innbetalte midler fra kundene/abonnentene er avsatt på særskilt konto. Det er dessverre ikke tilfellet. Dette innebærer at kundenes/abonnentenes krav er uprioriterte krav i konkursboet. Dette gjelder også Nutel AS’ kunder som har forskuddsbetalt abonnement. Dersom kundene/abonnentene har mottatt regninger som ennå ikke er betalt, kan motregning være aktuelt.

Les mer på WR.no »

Etter at Nutel ble slått konkurs i går, viser det seg at selskapet trolig kunne unngått hele situasjonen. Ifølge en kilde Inside Telecom (krever abonnement) har vært i kontakt med skal Nutel ha blitt tilbudt 3-4 millioner kroner av konkurrenten Talkmore.

Nutels forretningsmodell gikk ut på å tilby lave ringepriser mot at kundene mottok reklame. Talkmore ønsket å markedsføre seg mot Nutels kunder, og var villig til å betale for det. Hvor mye penger det var snakk om ønsker ikke noen av partene å kommentere.

- Takket først ja

Ifølge daglig leder i Talkmore, Pål Barth Nilsen, takket først Nutel ja til tilbudet, som kunne reddet selskapet fra konkurs. Avtalen ble likevel aldri signert. Nilsen fremholder imidlertid at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig.

Til Inside Telecom sier Nilsen at han syns Nutel har oppført seg veldig rotete.

Abonnementene fungerer ikke lenger

Nutel hadde rundt 10 000 kunder, skriver Aftenposten. Disse må nå portere mobilnumrene sine over til en ny operatør. Dette er en prosess som tar flere dager.

Reaksjonene i forumet har ikke latt vente på seg. Flere meldte i går om at abonnementene deres hadde sluttet å fungere.

Forumet: - Klag på regningen!

Kranglet med Ventelo

I forrige uke brøt det ut krangel mellom Nutel og Ventelo, da Ventelo varslet Nutels kunder om at selskapet var i ferd med å gå konkurs.

Bakgrunnen for konkursen skal være at Nutel ikke har betalt for tjenester Ventelo har levert. Ventelo har derfor begjært Nutel konkurs.

Les mer om konkursen »

Til Aftenposten sier Nutels pressekontakt Siri Wormdahl at Nutel nå arbeider med å finne løsninger på problemene. Hun sier også at hun reagerer på at fristen Nutel fikk på å betale det de skyldte Ventelo ikke var mer enn én uke.

(Kilder: Insidetelecom.no, Aftenposten.no)

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen