Nutel er konkurs

Tidligere i dag har vi skrevet at 10.000 mister mobilforbindelsen til jul. Nå har selskapet dessverre blitt slått konkurs, noe som igjen kan bety at du mister alt du har forhåndsbetalt. Dersom du har penger utestående, må du skynde deg å sende krav til bostyret. Det har seg dessuten slik at om det ikke er tilstrekkelig med midler i boet, eller kravet ikke prioriteres, kan du ende opp med null kroner utbetalt.
Les mer:
-
10.000 uten mobil til jul
- Nutel har gitt opp
- Mister du summetonen til jul?


Kan miste alt
- Dersom du har betalt inn penger på forskudd i dette tilfellet til Nutel, må du sende krav til bostyret. I verste fall vil du som forbruker ikke få tilbakebetalt noe av det du har utestående, opplyser underdirektør i Forbrukerrådet, Ole Asbjørn Lie til VG.

Han understreker også at forbrukere generelt bør være varsomme med å betale inn penger til firmaer på forskudd, fordi de kan risikere å tape dem.

Pass på regningen
Dersom regningen din overskrider forbruket ditt frem til i dag, må du sende inn et skriftlig krav til bostyret, der du ber om å få tilsendt en ny faktura med riktig beløp. Forbrukerrådet har også fått henvendelser som kommer fra dem som har betalt forskudd og likevel fått regning. Også i disse tilfellene må man sende brev til bostyret for å kreve det de har forhåndsbetalt.

Dersom du er Nutel-kunde kan du gå inn på www.nutel.no. Her finner du informasjon om hvem du skal kontakte og hvor kravene skal sendes.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen