Norske Wimp har fått ny drakt

Spotify-konkurrenten har fått en oppgradering.

Den norske musikkstreamingtjenesten Wimp ble lansert av Aspiro, Platekompaniet og Telenor i 2009. Selskapets hovedeier er nå Schibsted. Tjenesten er lansert i flere land (blant annet Sverige, Tyskland og Danmark).

Tjenesten har vært i versjon 1 helt siden lansering, men nå er versjon 2 lansert med enda større fokus på redaksjonelt innhold.

Nyhetene er:

wimp3.
wimp3.
  • Bedre spillelister – eget spillelistesøk og kategorisider for spillelister
  • Flere sjangersider – blant annet kan du finne egne sjangersider for svensk musikk.
  • Wimp Radio – muligheten for å la være å tenke selv, man trykker play og så spilles spillelister automatisk.

I tillegg har tjenesten også fått et visuelt løft. Det som det ikke har blitt gjort noe med er minnebruken. Programmet tar fortsatt mye av dette på datamaskinen din (opp mot 300 MB).

Wimp koster 99 kroner per måned, og er også tilgjengelig på mobiltelefon og nettbrett.

Den nye versjonen av Wimp vil automatisk oppdateres for eksisterende brukere, eller du kan finne den på wimp.no.

Det kan for øvrig nevnes at selskapet i 2011 hadde 66 millioner kroner i inntekter og et tap på 40 millioner kroner.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen