Norsk firma kulest på CeBIT?

De har ikke den største standen på messen, og ikke er de mest sentralt plassert heller. Men det er som det skal være. Imageware representerer Skullcandy Europe, og Skullcandy er ikke mainstream. Skullcandy er for de som har mot til å være litt annerledes. Produktene finner du igjen blant skatere og boardere. Skullcandy gir identitet, omtrent på samme måte som en jakenål med symbolet for ”Pease” gjorde det på 70-tallet.

Praktisk mote
Men for all del, Skullcandy er mer enn et motefenomen. Produktene holder også høy kvalitet, i tillegg til at de dekker et behov som de fleste andre har oversett – behovet for å kunne bruke MP3-spiller og mobiltelefon også når du holder på med en aktivitet. Skullcandy har løsninger som gjør at du kan ta telefonen også når du står på ski, uten at du må ta av deg hanskene og grave i lommene etter telefonen.

De har også produkter som gjør at du kan høre musikk fra MP3-spilleren og snakke trådløst i mobiltelefonen med samme headsett. Fortsatt er det ikke alle som har MP3-spilleren innbygget i mobilen, og de som har det må alt for ofte ta til takke med elendig lyd i mobilprodusentens originale øreplugger. Skullcandy har for øvrig MP3-spillere også.

Bill Gates gjorde det

skullcandy-pink

Bill Gates i Microsoft dukket nylig opp
med hvite øreklokker fra Scullcandy.
Disse i rosa er nok ment for de litt mer
feminine blant oss.

Så kan en spørre seg hvem som vil gå ute blant folk med store hvite øreklokker merket med Scullcandys hodeskalle-logo. Vel – Bill Gates har gjort det, og du skal ikke se bort fra at en stadig større del av saggebuksegenerasjonen kommer til å gjøre det.

Scullkandyproduktene er nemlig produsert både for og av de kuleste folka i gata.

I miljøet
- Vi markedsfører oss ikke mot spesielle miljøer som skatere og boardere. Vi er en del av disse miljøene.

Derfor er det ikke så mange andre som har hørt om oss, forteller salgssjef i Imageware, Harald Kristiansen.

Skullcandysykkel

sideveske
Sidevesker i skinn er et must på en
moteriktig tråsykkel!

Når vi snakker med ham stryker han kjærlig over den heftig choppede Skullkandysykkelen som har fått en sentral plassering på standen. – Den er håndlaget. Vi har produsert 7 stykker, sier Kristiansen. – Se på setet, sier han. Den karakteristiske Skullcandylogoen er preget inn i setet. Et vakkert stykke skinnarbeid. – Det er sånne detaljer som skiller oss fra de andre. Dette er forseggjort, sier Kristiansen. Sykkelen er for øvrig utstyrt med skinnvesker.

I veskene er det innebygde høyttalere som gjør at du kan pumpe på med stereolyd mens du trår for livet (det er jo tross alt en bare en tråsykkel – skal hestehalen flagre må du jobbe for det …).

Høyttalerne virker selvsagt som handsfreesett for mobiltelefonen også. Noen pris på sykkelen har ikke Kristiansen. Det er materialer for rundt 800 Euro, og så kommer noen hundre arbeidstimer på toppen.

Hodeskalle
Da er headsettene atskillig billigere (fra ca 800 kroner). Skal du ha kremlyd i mobiltelefonen og MP3-spilleren så se etter den karakteristiske hodeskallen neste gang du handler.

 

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen