Norman i hardt vær

Vi har tidligere fortalt om et ormeangrep på den norske banken DnB NOR. Det viste seg at antivirusløsningen som selskapet Norman leverte, ikke fungerte tilfredsstillende.

Ole Tom Nomeland, leder for selskaps- og krisekommunikasjonen i Gambit Hill & Knowlton, uttaler Norman er i en ekstremt sårbar periode nå. Nomeland mener at en slik hendelse kan få alvorlige følger for et selskap. Nomeland mener det er to ting Norman eventuelt kan gjøre for å rette opp det negative inntrykket:

  • Ta ansvar og ha ydmykhet i forhold til problemene som har oppstått
  • En god og åpen kontakt med kundene, og informere dem om hva som er årsaken til problemene

Trygve Aasland, adm. dir. i Norman, mener mediene har feilinformert publikum på noen områder, og at medienes fremstilling har vært veldig ensidig. En del av problemene har ikke noe med Normans løsning å gjøre, sier Aasland.

DnB NOR bekrefter at kundeforholdet med Norman fortsetter som før, men antyder at en ny vurdering av forholdet ikke er umulig.

(Kilde: Computerworld)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen