Nokia vil ha reklame på mobilen

Stadig flere land rapporterer det samme: Medievanene er i endring. Folk bruker mindre tid på tv, og mer tid på Internett, tv-spill og andre, moderne medier.

Legg til at harddiskopptakerne gjør det mulig å spole forbi tv-reklamen, så synes det klart at annonsørene trenger alternative reklamekanaler.

Bredt og smalt

Mange mener mobilen blir det neste, store reklamemediet.

Dette har selvsagt verdens ledende produsent av mobiltelefoner, Nokia, fått med seg. Derfor lanserer de nå Nokia Ad Service og Nokia Advertising Connector.

Førstnevnte er et verktøy som vil tas i bruk i brede reklamekampanjer, skriver Berlingske Tidende. I Europa vil løsningen bli tatt i bruk i løpet av første halvår, mens resten av verden forventes å komme etter senere på året.

Lokal reklame?

Sistnevnte løsning skal levere annonser som retter seg mot den enkelte forbruker, og kan for eksempel tenkes brukt sammen med lokasjonsbaserte tjenester.

Nokia Advertising Connector testes for tiden ut på pilotbasis. Forventet lansering er mot slutten av 2007.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen