Nokia satser på reklame

Nokia legger overhodet ikke skjul på at de satser på å bli store på internett. Det er nå snart to måneder siden Nokia lanserte sin egen nettportal Ovi, der de skal konkurrere med blant annet iTunes.

Nå har operatøren kjøpt opp selskapet Enpocket, som har spesialisert seg på mobilreklame gjennom SMS, MMS og online-video.

Dette kan bety at sluttbrukerne vil kunne få tilgang til innternettbaserte tjenester og innhold for en langt lavere pris mot å motta reklame på mobiltelefonen. Det kan imidlertid også bety at Nokia bare er ute etter nye inntektskilder.

Nøyaktig hvordan Nokia skal bruke reklameselskapet gjenstår å se. Det eneste som er helt sikkert er at du i fremtiden vil se mer reklame på mobiltelefonen din.

(Kilde: Nokia)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen