Nokia satser på musikk

Nokia har kjøpt det amerikanske musikktjenesten Loudeye, og vil gjennom dette snart kunne tilby sine brukere  verden over en musikkbutikk med mer enn 1,6 millioner låter.

Og det overrasker ikke at Nokia nå velger å satse enda tyngre på musikk. Bare i løpet av de tre siste månedene har de solgt mer enn 15 millioner mobiltelefoner med MP3-spillere, noe som ifølge Nokia selv gjør dem til verdens største produsent av digitale musikkspillere. At de er i konkurranse med iPod og andre MP3-spillere er det i alle fall ingen tvil om.

En ny visjon
Nokia legger altså ikke skjul på at musikk er stadig viktigere for selskapet og særlig deres Nseries-modeller.

- Vi mener at alle mennesker bør ha tilgang til den musikken de ønsker seg uavhengig av tid og sted, og til en fornuftig pris, sier Anssi Vanjok i Nokia Multimedia i en pressemelding.

Sammen med Loudeye ønsker Nokia i virkeliggjøre denne visjonen og tilby Nokia-eiere verden over en omfattende musikkopplevelse i løpet av 2007.

Loudeye har allerede laget teknologi til 60 musikktilbud i mer enn 20 land, og har rettigheter og innhold fra alle de store plateselskapene, samt en rekke små.

- Denne avtalen erkjenner nøkkelrollen Loudeye spiller i det digitale, mobile musikkmarkedet, og viser styrken i våre produkter, vårt team og vår teknologi, sier visepresident i Loudeye Michael Brochu.

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen