Nokia satser på mobilreklame

Eksempel på en av Enpockets mobilreklamer.
Eksempel på en av Enpockets mobilreklamer.

Nokia annonserte i dag at kjøpet av Enpocket er i boks. Dermed er det klart at produsenten satser på mobilreklame som fremtidig inntektskilde.

Ifølge Nokias egne pressemelding har produsenten et mål om å etablere seg som ledende innenfor internettjenester.

Et av hovedmålene til Nokia er å kunne tilby løsninger som gjør det mulig for bedrifter å kjøre målrettet reklame og markedsføringskampanjer mot mobilbrukerne. Oppkjøpet av Enpocket er derfor et logisk skritt i riktig retning.

Enpocket startet opp i 2001, og har siden den gang laget mobilreklamer for store selskaper som Pepsi, Ford og Panasonic. Selskapets plattform er i dag den mest brukte løsningen for mobilreklame i verden.

Enpockets plattform støtter både reklame både via SMS, MMS og i selve nettleseren når du surfer på nett med mobiltelefonen.

(Kilder: Mobil.se, Elektrobit)

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen