Nokia med reklame på mobilen

Mandag kjøpte Nokia opp Enpocket, et amerikansk selskap med ekspertise på mobilreklame.

Les også:

- Nokia forbedrer karttjenestene
- Slangen som sendte Nokia til paradis
- Slik er Nokias nye menyer

- Det er uvanlig for en mobilfabrikant å hoppe i reklamebransjen, men det passer sammen med Nokias satsing for å delta i det mobile Internettet, sa Jupiter Research-analytiker Thomas Husson til technewsworld.com.

"Nokia endrer seg fra å være en ren mobilprodusent til å bli en innholdsleverandør" skal han videre ha uttalt til E-Commerce Times. "Nokia vil ganske enkelt levere en mer integrert opplevelse og være sikre på at kunder er villige til å betale mest mulig for mobiltelefonene".

Nokias teknologisjef, Tero Ojanperä, hevder kjøpet gjør det mulig å utvide virksomheten innenfor mobilreklameindustrien. Dette kan skje raskt ved å ta i bruk Enpockets plattform og partnerskap med reklamebyrå, utgivere og operatører.

Full oversikt
- Oppkjøpet er en del av en større strategi av Nokia for å sikre seg en rolle i det mobile markedet. Her blir høyteknologiske tjenester mulig grunnet fremskritt i netthastighet og rekkevidde, mobiltelefoner og kunders tillit til mobilnettsikkerheten. Så mens teleoperatørene lanserer nye tjenester, for eksempel mobilhandel, vil Nokia være mest skikket til å tilby telefoner som fungerer med disse nye tjenestene. 

Enpocket har i dag 120 ansatte, med blant annet kontorer i Boston og London.

Avtalen skal tre i kraft senere i år.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen