Nokia er Europas merkekonge

Nokia står sterkt i Europa. (Foto: Nokia)
Nokia står sterkt i Europa. (Foto: Nokia)

En undersøkelse gjort av European Brand Institute viser at Nokia er det største varemerket i Europa. Nokia er også størst i konkurranse med alle andre varemerker utenfor mobilbransjen.

Det finske selskapet har i følge European Brand Institute en markedsverdi på 32,2 milliarder Euro, eller rundt 250 milliarder kroner.

På andre plass finner vi klesprodusenten Moët Hennesey og Louis Vuitton.

Nokia er i følge Mobilsiden.dk også sterkest som produktmerke. På andre plass i denne kategorien finner vi mobiloperatøren Vodafone, skriver nettsiden.

(Kilder: Mobilsiden.dk)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen