Nokia er Europas merkekonge

Nokia står sterkt i Europa. (Foto: Nokia)
Nokia står sterkt i Europa. (Foto: Nokia)

En undersøkelse gjort av European Brand Institute viser at Nokia er det største varemerket i Europa. Nokia er også størst i konkurranse med alle andre varemerker utenfor mobilbransjen.

Det finske selskapet har i følge European Brand Institute en markedsverdi på 32,2 milliarder Euro, eller rundt 250 milliarder kroner.

På andre plass finner vi klesprodusenten Moët Hennesey og Louis Vuitton.

Nokia er i følge Mobilsiden.dk også sterkest som produktmerke. På andre plass i denne kategorien finner vi mobiloperatøren Vodafone, skriver nettsiden.

(Kilder: Mobilsiden.dk)

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen