NGT krever oppgraderingsgebyr

Vi meldte tidligere denne uken at NextGenTel (NGT) har kommet med nye abonnementer på ADSL og ADSL2+. Når internettleverandører oppgraderer tilbudene sine, er normal praksis at eksisterende kunder automatisk får de nye hastighetene og prisene.

Dette har også vært praksisen til NGT tidligere. I dette tilfellet er imidlertid saken annerledes - eksisterende kunder må nå betale 299 kroner i et oppgraderingsgebyr. Dette på tross av at abonnementene som eksisterende kunder har, ikke lenger eksisterer på NGTs nettsider.

For nye kunder er det imidlertid ikke noe etableringsgebyr.

NGT begrunner dette gebyret med at for å få de nye abonnementene må eksisterende kunder akseptere de nye vilkårene, som kan leses her (PDF-dokument).

Forumbrukeren "koda" viser i denne posten sin e-post-korrespondanse med NGT, hvor vi ser at oppgradering medfører et gebyr. I tilfellet med koda står han ovenfor to valg: Enten å betale 100 kroner mer i måneden enn det tilsvarende nye abonnementet koster, eller betale 299 kroner for å få det nye abonnementet.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen