Netthandlere mest fornøyde

Norsk Kundebarometer 2010

Resultatene fra Norsk Kundebarometer, et forskningsprogram fra Handelshøyskolen BI, er klare. Årets vinner: netthandel.

Årets Norsk Kundebarometer-resultater kommer fra 19058 kundevurderinger på forbrukermarkedet, og 190 bedrifter er blitt målt.

Finn.no, Skandiabanken og Komplett.no er årets vinnere på nett når det kommer til fornøyde kunder. Nærmeste fysiske konkurrent til Skandiabankens 8. plass og 81,2 poeng er Nordea på 32. plass med 76,0 poeng, 5,2 poeng mindre enn Skandiabanken. Komplett.nos 11. plass og 80,3 poeng er også godt foran nærmeste konkurrent Expert på 95. plass og 70,7 poeng. Elkjøp endte på 155. plass og 65,6 poeng.

Nettvinnernes tall fra 2008 og 2009 var tilsvarende gode:

  • Finn.no, 15. plass i 2009 (77,5 poeng) og 14. plass i 2008 (78,9 poeng)
  • Skandiabanken, 4. plass i 2009 (80,5 poeng) og 8. plass i 2008 (80,5 poeng)
  • Komplett.no, 9. plass i 2009 (79,1 poeng) og 13. plass i 2008 (79,0 poeng)

Kilde:
Norsk Kundebarometer

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen