Nett-trøbbel hos Telenor i dag

Flere av Telenors kunder har i den siste tiden havnet hos feile personer når de har prøvd å ringe ut fra mobilen sin.

- Det er grunnet kommunikasjonproblemer med Proffnett og GSM, sier Arild S. Johannessen, informasjonssjef i Telenor til VG Nett.

Feilen rammer kun Telenors Proffnett-løsning, og dermed i all hovedsak bedriftskunder.

Avisen har vært i kontakt med Telenor-kunde Rene Van Veer, som forklarer problemene nærmere.

Den ene gangen havnet kunden midt i en samtale mellom to fremmede personer. Flere ganger har han havnet hos helt andre personer enn de han prøvde å ringe, og motparten har fått opp et annet nummer enn det han har ringt fra.

Kunden mener også at bedriften hans har hatt problemer med Telenor i to uker, men aldri så ille som i dag.

Avvist av kundeservice

- Når jeg ringer Telenor Kundeservice sier de at det ikke er noen problemer med nettet, men både jeg og kollegene mine har opplevd det samme, forklarer Veer.

Ifølge VG Nett har Telenor feilsøkt og rettet feilen i mobilnettet, slik at alt nå skal fungere på rett vis.

(Kilder: VG Nett)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen