NetCom oppe igjen

I går ettermiddag kunne NetCom endelig melde at feilen på nummerdatabasen er funnet, og at feilen er blitt rettet. Problemene oppsto i en av NetComs nummerdatabaser i forbindelse med en oppdatering, og det tok lang tid å lokalisere feilen.

Aftenposten, Peppes Pizza og Oslo Taxi er noen av bedriftene som bruker NetComs trådløse bedriftsløsning, og ble i handlingslammet som følge av problemene. I følge Dagsavisen vil nå både Peppes Pizza og Aftenposten gå i møter med NetCom-ledelsen.

Erstatninger
Det er så langt ikke kjent om NetCom kommer til å måtte gi erstatninger, eller hva slags følger de siste dagenes hendelser vil få for dem.

Post- og Teletilsynet er forsiktige med å varsle noen reaksjoner overfor NetCom, men krever en rapport om hva som har skjedd og om hvilke tiltak som iverksettes.

Skeptisk Skogsholm
Samferdselsminister Torild Skogsholm sier til NTB at hun vil vurdere NetComs tekniske problemer opp deres tillatelse til å drive mobilnett i Norge.

- Jeg forventer at NetCom umiddelbart avgir en rapport til tilsynet om hva som er årsaken til problemene. Derfra vil jeg diskutere med tilsynet hvilke konsekvenser dette får, sier Skogsholm til NTB.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen