NetCom oppe igjen

I går ettermiddag kunne NetCom endelig melde at feilen på nummerdatabasen er funnet, og at feilen er blitt rettet. Problemene oppsto i en av NetComs nummerdatabaser i forbindelse med en oppdatering, og det tok lang tid å lokalisere feilen.

Aftenposten, Peppes Pizza og Oslo Taxi er noen av bedriftene som bruker NetComs trådløse bedriftsløsning, og ble i handlingslammet som følge av problemene. I følge Dagsavisen vil nå både Peppes Pizza og Aftenposten gå i møter med NetCom-ledelsen.

Erstatninger
Det er så langt ikke kjent om NetCom kommer til å måtte gi erstatninger, eller hva slags følger de siste dagenes hendelser vil få for dem.

Post- og Teletilsynet er forsiktige med å varsle noen reaksjoner overfor NetCom, men krever en rapport om hva som har skjedd og om hvilke tiltak som iverksettes.

Skeptisk Skogsholm
Samferdselsminister Torild Skogsholm sier til NTB at hun vil vurdere NetComs tekniske problemer opp deres tillatelse til å drive mobilnett i Norge.

- Jeg forventer at NetCom umiddelbart avgir en rapport til tilsynet om hva som er årsaken til problemene. Derfra vil jeg diskutere med tilsynet hvilke konsekvenser dette får, sier Skogsholm til NTB.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen