Netcom feilinformerte kundene

Netcom tabbet seg ut på nettsidene sine. (Foto: Colourbox)
Netcom tabbet seg ut på nettsidene sine. (Foto: Colourbox)

I hele 18 måneder feilopplyste Netcom kundene sine på selskapets nettsider. Der sto det nemlig at reklamasjonstiden på mobiltelefoner er på to år.

Dette stemmer imidlertid ikke. I 2007 vedtok Høyesterett nemlig at reklamasjonstiden på en mobiltelefon skal være på fem år.

Etter å ha blitt konfrontert av Dine Penger, legger Netcom seg flate.

- Ikke godt nok

- NetCom tar ansvaret med god, oppdatert og riktig kundeinformasjon svært alvorlig. At denne nettsiden ikke har blitt oppdatert, er ikke godt nok fra vår side, og feilen skal rettes umiddelbart, sa Netcom til Dine Penger.

Resultatet av feilen kan være at mange kunder som har fått mobilene sine ødelagt har lest seg frem til to års reklamasjonstid via Netcoms sider, og tatt det for god fisk.

Reklamasjonsretten innebærer at du kan ha krav på enten ny telefon, gratis reparasjon eller prisavslag, samt erstatning for utlegg. Dette gjelder vel og merke kun for skader du ikke selv er skyld i.

(Kilde: Dine Penger)

Kommentarer (7)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen