Netcom-kunder får betalingsutsettelse

Netcom-kunder får betalingsutsettelse

Om du synes fristen for å betale den siste regningen fra Netcom er i snaueste laget, så kan du trøste deg med at det synes Netcom også. Operatøren har derfor valgt å utsette betalingsfristen til 5. mai.

Kommunikasjonsjef i Netcom, Øyvind Vederhus, sier det var problemer hos printleverandøren som gjorde at fakturaene ikke kom ut i tide.
- Hvor stor del av kundemassen gjelder dette?
- Det er jeg ikke helt sikker på, men det gjelder alle som har kvartalsvis fakturering, sier Vederhus.

- Hva går den tekniske feilen ut på?
- Vi fikk ikke fakturaene i tide. Vi kan jo ikke sende ut en faktura som har forfall to dager før kundene mottar den. Derfor har vi utsatt betalingsfristen.

- Så ingen risikerer at det står feil beløp på regningen?
- Nei på ingen måte, det var bare en forsinkelse fra trykkeriet. Hadde vi ikke utsatt betalingsfristen så var det nok mange kunder som ville blitt stresset, og det er det ingen som ønsker, svarer Vederhus.

Kunder som er berørt av feilen skal ha mottatt melding om betalingsutsettelsen via SMS. Betjener du abonnementet via nett, eller har du måndedlige betalingsterminer, så er du ikke berørt.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telipol Fri 6GB


Jeg bruker mye data:

Telipol Fri 12GB


Jeg er superbruker:

Telipol Fri 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen