Need for Speed Undercover til N-Gage

Du har kanskje allerede prøvd Asphalt 4: Elite Racing? Need for Speed Undercover er noe av den samme greia. Du skal kjøre billøp, samle penger og poeng, og kjøpe nye biler. Men det er likevel noen forskjeller mellom mobilbilspillene; med Need for Speed Undercover får du ”Fast and Furious”-feelingen, ettersom settingen i karrieremodusen er inspirert av det amerikanske gatebilmiljøet. Du kjører mot rivaliserende gjengmedlemmer – eller politiet –, og må slå en ”boss” omtrent hvert fjerde løp. Pengene du vinner bruker du på nye biler – som for øvrig også kan oppgraderes (top speed, acceleration, handling, Nitro, body kit).
Need for Speed Undercover er et vanskeligere bilspill enn Asphalt 4: Elite Racing. Det betyr ikke nødvendigvis at det er mindre spillbart.
Kronglete styring
Vi prøvde spillet på en Nokia N96 med skjermen skjøvet opp, og tastaturet synlig. Du styrer til høyre og venstre med 4 og 6, bremser med 8, og lar nitrogenoksidet flyte ved å trykke 2. Når du svinger, kan du gå inn i en såkalt ”drift” ved å trykke 5, men da må du justere med 4 og 6 for å få til en bra sving. Hastigheten din økes hvis du lykkes med ”driftinga”, men de første gangene du prøver ender det sannsynligvis med et stygt bilkrasj.
Farten økes automatisk, men du kan altså bruke nitro for å dra ifra konkurrentene. Trykker du 5 på flate strekninger aktiverer du en såkalt ”speedbreaker”, uten at vi helt så poenget med denne funksjonen (fullt mulig at det er godt for noe). Etter noen forsøk blir du derimot vandt med styringen, og da er det ikke like kronglete. Det tok oss likevel tre forsøk å vinne det første løpet, grunnet den noe vanskelige styringen. Det lønner seg å mestre ”drifting” så fort som mulig.

(Artikkelen fortsettes.)
 
Sjefssjåfør
Du kan velge Quick Race hvis du bare vil kjøre et billøp, men det er morsommere å velge karrieremodus. Her starter du med en Volkswagen R32, og skal ta forskjellige oppdrag i ”Downtown”, før du danker ut sjefen i dette distriktet. Da åpnes ”Suburbs”, med fire nye oppdrag og en ny ”boss”. De siste brettene er ”Industrial” og ”Outskirts”, som låses opp når du blir flinkere. Oppdragene er også varierte – alt fra et vanlig ”førstemann i mål”-billøp, til at du skal kjøre så fort som mulig forbi fotobokser. Grafikken er ikke glimrende, men fungerer greit.
Dette er et langt mer krevende bilspill enn Asphalt 4: Elite Racing, men spillene er også temmelig ulike – til tross for at begge er bilspill. Vi liker Need For Speed Undercover, men kanskje ikke like godt som Asphalt 4: Elite Racing. Prisen er 80 kroner, og spillet fungerer på alle Nokia-mobiler med støtte for spillplattformen N-Gage.

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen