Nav får stryk for brukervennlighet

Selskapet Netlife Research har i et samarbeide med Finansavisen gjort en brukertest på nettsidene til Nav.

Konklusjonene er nedslående – det er slett ikke lett å finne frem på nettsidene. Testpersonene opplever strukturen som komplisert.

Nav bruker også språk som oppleves unødvendig tungt, og bruker byråkratisk ord som kan være vanskelig å forstå. I tillegg er nettsidene ikke tilgjengelig døgnet rundt.

– Mange ville endt opp med å ringe eller oppsøke et Nav-kontor for å få løst oppgavene sine, sier markedssjef Eidar Grande i Netlife Research til Finansavisen.

Netlife Research gjennomførte en test i oktober i fjor av norske nettsider, og Nav ble den gangen trukket frem som et dårlig eksempel. Nav har altså ikke skjerpet seg, til tross for at behovet for Nav sine tjenester har økt kraftig i det siste.

(Kilde: Digi.no)

Kommentarer (38)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen