Nå skal verstingene henges ut!

Det er flere teleselskaper som har en jobb å gjøre, hvis de skal unngå å komme på svartelisten til Post- og teletilsynet. Fra mars neste år kommer klagestatistikkene til norske teleselskaper til å ligge på internett, slik at alle som vil kan snoke fritt.

EU har innført krav om målinger av telebransjen, og Post- og teletilsynet ligger ikke på latsiden. Innen 15. januar skal alle telefonileverandører ha levert en detaljert rapport til tilsynet.

Kvalitetssikring

Det er nemlig ikke mye tilsynet kan gjøre med dårlig kundeservice, lange køer eller rot med regninger. Maktmidlet de derimot har er offentlig gapestokk og uthenging.

- Målet er at informasjon om klager og annen kvalitet skal legges ut på telepriser.no, forteller seksjonssjef i Post- og teletilsynet, Stig Arthur Olsen til digi.no


Dermed vil både pris- og kvalitetssammenlikning være tilgjengelig fra en og samme nettside. Ifølge digi.no vil blant annet informasjon om leveringstid, antall feil, feilrate på samtaler, feilrettingstid og antall mislykkede anrop bli tilgjengelig.

Den mest interessante informasjonen som blir offentliggjort er svartid ved henvendelse til kundeservice og hvor mange slike henvendelser selskapene får. Dermed får både forbrukere og bransjen selv mulig til å snoke hos teleselskapenes verstinger og flinkinger.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen