(Bilde: Vdovichenko Denis/Shutterstock.com)

Nå får Spotify mer målrettet reklame

Tjenesten innfører nytt reklamesystem som blant annet baserer seg på spillelistene dine.

Med den teknologiske utviklingen blir også annonseteknologien stadig «smartere», og nå melder den populære musikkstrømmetjenesten Spotify om en stor oppdatering av sin reklameløsning som vil føre til langt mer målrettet annonsering for brukerne.

Oppdateringen består i at Spotify nå får såkalt «programmatisk» annonsering, som i korte trekk innebærer at avspilling av reklame skjer automatisk og i sanntid, basert på bestemte kriterier som kjøperen av annonsene legger inn.

Foto: endermasali/Shutterstock.com

Gir tilgang til demografiske data

For Spotifys del innebærer løsningen at annonsørene får tilgang til strømmetjenestens demografiske data, slik som kjønn, alder, sjangre og spillelister. Dermed skal reklamen altså bli langt mer målrettet for brukerne.

Spotify samarbeider med tre store leverandører av infrastruktur for nettbasert reklame, og det nye tilbudet for annonsører skal omfatte samtlige av strømmetjenestens 59 markeder.

Fremstøtet gjelder altså for Spotifys gratistjeneste, og de programmatiske annonsene skal ifølge selskapet ha en lengde på enten 15 sekunder eller 30 sekunder. Mer informasjon kan du lese hos Spotify.

Det er hard konkurranse på strømmemarkedet: Nå vil Apple prøve å gjøre strømmingen dyrere for Spotify »

(Via Wall Street Journal)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen