(Bilde: Brandz/montasje)

Nå er Google verdt mer enn Apple

De fire sterkeste merkevarene i verden er teknologiselskaper, ifølge BrandZ.

Apple har toppet Top 100 Most Valuable Global Brands-listen til BrandZ i tre år. I år blir de omsider forbigått av Google, skriver Pocketnow.

Selskapet MillwardBrown, som står bak merkevarekåringen, hevder at Googles merkevare er verdt 159 milliarder dollar. Det er 40 prosent mer enn fjorårets vurdering. Apples merkevare har på sin side falt med 20 prosent, og ender derfor på en merkevarevurdering på 148 milliarder dollar. Det er fortsatt godt nok til andreplass på listen.

Flere teknologiselskaper gjør det bra

På tredjeplass finner vi IBM og på fjerdeplass ligger Microsoft. Det amerikanske mobilselskapet AT&T ligger på 8. plass, mens nettbutikken Amazon.com kaprer 10. plassen. Sørkoreanske Samsung ligger «bare» på en 29. plass i den amerikanske kåringen, men merkevaren deres har samtidig fått en verdiøkning på 21 prosent i forhold til fjoråret.

Facebook klatrer ti plasser fra i fjor til en 21. plass, med en merkevareverdiøkning på hele 68 prosent. Twitter er av få nykommere på Top 100-listen. De endte på 71. plass.

Se hele listen i dette .pdf-dokumentet

– Google og Apple betaler 2 milliarder for å slippe rettssak:
Utviklere mente det lave lønnsnivået i Silicon Valley var avtalt spill »

(Kilder: PocketnowMillwardBrown)

 

Kommentarer (4)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen