MTU svarte leserne

I dag svarte MTU-sjef Jo Lerheim på dine spørsmål.
I dag svarte MTU-sjef Jo Lerheim på dine spørsmål.

I dag har Jo E.L. Lerheim svart leserne våre i nettmøtet her på Amobil.

MTU har vært i vinden lenge, både fordi de har tatt på seg oppgaven å bygge ut et nytt mobilnett og fordi de har latt kunder ringe så mye de vil for en fast pris.

Frisk bris

Det har imidlertid også blåst friskt rundt selskapet på grunn av tekniske problemer etter åpningen av det nye mobilnettet. Nylig har selskapet også hatt en offentlig krangel med Kurt Oddekalv og Norges Miljøvernforbund da forbundet demonterte en av operatørens basestasjoner.

  1. Mobilt internett

    Spørsmål fra Chris:

    Hvordan har dere planlagt videre å utbygge datanettet deres? Vil det dekke Østfold i nærmeste framtid?

    Svar:
    Hei, Vi bygger først i de store byene, Østfold er på planen, men det er ikke bestemt når. Mvh Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:04
  2. Gjør tilbudet bedre!

    Spørsmål fra Rolf-Eirik Høisæterf:

    Når dere var først ute med muligheten for fast pris, for så å flause dere skikkelig ut med å tilbakekalle tilbudet, hvorfor da ikke da, i det minste være best i pris på 3000 min i måneden I stedet for dårligst. ps familien har 4 x400 kr abonnementer som vi vurderer å flytte.h

    Svar:
    Hei, MTU skapte Norges historie i mars, når vi lanserte fastpris. Mange har fulgt etter oss og lansert tilsvarende produkt.Vi har endret litt på vårt fastprisprodukt, og leverer i dag ett av markedets beste abonnement for den som ønsker forutsigbarhet. Husk at vi også inkluderer sms og mms, samt gratis data i eget nett. velkommen til MTU, om du velger oss. Mvh Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:08
  3. KID og kontonr. på faktura

    Spørsmål fra Erlend:

    Lurer mange av kundene deres på hvor KID og kontonr. står på fakturaen?

    Svar:
    Hei Erlend, vi har ikke registrert mange hendvendleser på dette. sjekk denne linken for mer informasjon. http://support.mtu.no/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=182&nav=0 Mvh Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:10
  4. Raskere EDGE?

    Spørsmål fra Marius:

    Hei!
    Dere har jo ikke 3G. Hadde det vært en idé å implementere en raskere versjon av EDGE?

    http://www.amobil.no/artikler/naa_kommer_super-edge/37698

    Svar:
    Hei Marius, 
    Vi har kun støtte for "vanlig" edge og gprs, raksere edge vurderer vi fortløpende. Vi er avhengige av at vår utstyrsleverandør støtter dette. Når noe slikt skjer vet jeg ikke. Mvh Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:12
  5. Dekning

    Spørsmål fra Tom Bäcker:

    Hei,

    kan du si litt om dekning, hvor dere vil bygge ut, og om dere satser på å ha full innendørsdekning i de områdene dere bygger ut?

    Svar:
    Hei Tom, 
    Vi vil absolutt satse på god dekning der vi bygger. I Oslo øker vi i disse dager kapasitet/dekning med nesten 80%. Jeg forventer at de fleste vil merke dette godt, både innendørs og utendørs. Mvh Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:14
  6. MTU-nett i Bergen.

    Spørsmål fra Johnny N. Steen:

    Da jeg meldte overgang til MTU fikk jeg beskjed om at nettet i Bergen ville være klart i løpet av mai 2008. Når vil det i virkeligheten være klart til bruk?

    Svar:
    Hei Johnny, 
    Vi har blitt forsinket med åpning av Bergen, pga kraftig opprustning av Oslo nettet vårt. Vi åpner nå Bergen innen vi skriver desember 2008 ;-)

    Mvh jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:15
  7. Svar på mail

    Spørsmål fra Ebbe Magnussen:

    Hvorfor svarer ikke MTU på mail-henvendelser? Jeg har sendt 3 stk. mailer angående mitt abonnement som ikke virker. Men har bare fått info tilbake om at Dere har mottatt mailen etc.

    Svar:
    Hei Ebbe,
    Vanskelig å kunne svare deg konkret på hvorfor du ikke har fått svar på din henvendelse. Våre medarbeidere svarer fortløpende på saker, så jeg regner med d skal motta svar ganske raskt. 

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:18
  8. Combitel og overflytting

    Spørsmål fra Anders:

    Hei

    Da Combitel, som jeg tidligere var abonnent hos, ble lagt ned, ble det varslet at eksisterende Combitel-kunder skulle flyttes til Chess.

    Nå regner jeg med at jeg er flyttet over, for jeg har for tiden store problemer med å foreta en normal mobiltelefonsamtale. Jeg har aldri summetone, så jeg vet aldri om jeg faktisk er på nett. I tillegg må jeg vanligvis ringe opp flere ganger fordi samtalen avbrytes automatisk.

    Er dette deres eller Chess sin feil?


    --


    Takk for det flotte Combitel-abonnementet, men nå er jeg lei av problemene og kommer til å bytte operatør.

    Svar:
    Hei Anders
    Jeg oppfatter det slik at du ikke har "byttet" operatør selv, og da er du fremdeles hos Chess. Jeg vil anbefale deg å kontakte dem for å finne ut av dette. 

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:20
  9. Videre

    Spørsmål fra Robert:

    Hei, jeg skiftet fra Onecall til dere, etter at de forandret sitt abonnement til det ugjenkjennelige, og er så langt godt fornøyd med dere, men har noen spørsmål:

    1: Vurderer dere å ta det samme drastiske skritt som onecall gjorde med sitt billigabonnement?

    2: Hvorfor tilbyr ikke dere efaktura?

    3: Har dere planer om å tilby et tilleggsabonnement med fastpris på databruk (tenker da på telenor sitt nett, ettersom det er gratis i deres eget)?

    Svar:
    Hei Robert
    Vi må hele tiden vurdere lønnsomheten i våre produkter. Pr i dag har vi ikke noen planer for å endre MTU Fri abonnementet.

    Vi kommer med autogiro, informasjon om dette kommer fra oss når det er klart.

    Vi tilbyr i dag ikke dette, men har planer for å gjøre data enda mer atraktivt, om det ender opp i et fastpris abo er ikke bestemt enda.

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:22
  10. Naar er tiden inne?

    Spørsmål fra Johnas:

    Hei! Naar er tiden inne til aa vende tilbake til MTU? Har du forstaaelse for at jeg f0lte at produktet var FOR ustabilt?
    Hvorfor hadde ikke MTU de n0dvendige SMS-avtalene i boks f0r lansering?

    Staa paa med aa lage et for framtida godt produkt!!

    Svar:
    Hei Johnas,
    Jeg synes absolutt du skal komme tilbake til MTU. Vi hadde noen startproblemer som nå er løst ;-) Både du og andre som har vært med oss en stund (noen har jo også valgt å ta en pause) har gitt oss mye nyttige tilbakemeldinger som vi har "lært" av, og som har gjort oss bedre.

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:27
  11. Mangel på leveranse

    Spørsmål fra Tom Lund:

    Hvorfor klarer ikke MTU å levere produktene slik jeg ble lovet? Ikke fungerte sms/mms eller tale i Norge. Ingenting fungerte i utlandet, da det ikke var avtaler om dette i starten. Men jeg som kunde fikk ingen slik informasjon. Det eneste MTU har klart å levere til riktig tid var fakturaen. Rabatten jeg ble lovet for mangel på nett/mangel på tjeneste etc. har jeg aldri sett noe til. Når jeg så trakk dette fra på fakturaen, fikk jeg purring og inkassosak. Enda jeg hadde det pr. mail at jeg kunne trekke dette fra på min faktura. MTU vet ikke hva den andre hånden gjør. MTU har enda ikke kontroll.

    Svar:
    hei Tom
    Det beste er om du kontakter kundeservice på telefon, så løser de opp i det som måtte være feil/uklart.

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:28
  12. telenor vs mtu

    Spørsmål fra halfdan:

    Bor midt i Oslo og finner både netcom og telenor når jeg søker etter nett,men ikke deres. hva skyldes det. ?

    Svar:
    Hei Halfdan,
    At du ikke finner oss i Oslo er rart. Vær oppmerksom på at vårt nett på en del telefoner kommer opp som T3-Mobil eller teletopia3. Vi dekker hele stor Oslo, så det er rart om du ikke finner oss. Jeg regner ikke med du er "under jorden" når du søker...;-)

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:30
  13. supert tilbud, men enda litt som må tas tak i

    Spørsmål fra S.A.H:

    Hei. Vil bare si nesten alt er fantastisk hos dere. Jeg stor trives med avtalen jeg har med dere, MEN dere må fikse meldinger med utlandet! Dette er ett must for mange, og jeg er en av dem. Går ikke å motta tekstmeldinger, og ingen hos dere kan hjelpe. Dere må fikse Roaming!
    ellers stå på, super jobb!

    Svar:
    Hei A. H
    Takk for din tilbakemelding....men jeg er ikke sikker på om jeg skjønner omfanget av din "feil".

    å motta sms i utlandet skal etter det vi vet virke fint. Det vi vet er at dersom du er i Norge/Utland og skal "smsè" med en utlending, kan det i noen tilfeller feile. Det skyldes ofte at den mobiloperatøren din kontakt benytter, ikke sender sms til MTU.

    tilsvarende vet vi skjer med alle mobiloperatører, også de andre Norske. 
    ta gjerne kontakt med Kundeservice om hva land/operatør dette gjelder (om du kan skaffe denne informasjonen) så skal vi se hva vi kan gjøre.

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:34
  14. Nettåpning i Bergen

    Spørsmål fra Geir'n:

    Når åpnes mobilnettet i Bergen?

    Svar:
    Hei Geir,
    Vi åpner nettet i Bergen før desember 2008 ;-)

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:35
  15. Hva har dere som Killbill Nutel ikke hadde???

    Spørsmål fra Ørjan:

    Hvorfor lykkes dere?

    Svar:
    Hei Ørjan,
    Jeg kjenner ikke til hvorfor Nutel ikke fikk det til, men som oftest er det jo dere kunder som bestemmer om en tilbyder skal lykkes. 

    Klarer vi å lage produkter som mange nok vil kjøpe blir det ofte en suksess......

    jeg velger å tro at MTU har det som skal til for å lykkes i så måte. 

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:38
  16. Useriøs kundeservice

    Spørsmål fra Missfornøyd.:

    Dette er ikke et spørsmål men en oppfordring. Ta kundene deres seriøst. Kundeservice lovte å ringe tilbake med det sjedde ikke.

    Svar:
    Hei 
    Din oppfordring er mottatt, og jeg er ikke uenig med deg.

    Vi jobber for å bli bedre i alle ledd, også på dette.

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:42
  17. Roaming i Utlandet og utbygging av nett

    Spørsmål fra Rudi Brochs:

    Hei,

    Jeg var kunde av MTU fra starten av, og så forbi problemene dere hadde i oppstarten. Da jeg var på ferie i utlandet i år viste det seg at MTU faktisk hadde store problemer med Roaming f.eks. i Spania. Dette medførte at jeg nå har sett meg nødt til å forlate MTU. Tror dere ikke det er viktig at slike ting er oppe og går før dere begynner å levere tjenester?

    Og hvorfor går utbyggingen av nettet deres så sent? Tror desverre at MTU vil miste sine kunder ganske snart om dere ikke tar dere alvorlig sammen.

    Svar:
    hei Rudi,
    å bruke MTU i utlandet har vært og er en "komplisert" business.
    Vi har fått tilbakemeldinger fra enkelte kunder som har vært "ute" at de ikke fikk telefonen sin på nett. Hva som skyldes dette er vi også usikker på. men vi har en "nødløsning" som alle kan bruke, den finnes på simkortet og heter MTU. Inne i denne menyen kan en velge Roaming, deretter IMSI2 (når en er i utlandet) Telefonen vil da tvinges over på mobilnettet.


    Vi har brukt litt lenger tid på utbygging i andre byer en planlagt. Nå åpnet vi Drammen i går, og Stavanger/Sandnes kommer på luften i Oktober. Bergen i November... det gleder vi oss til.

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:48
  18. iNTERNET/GPRS, MMS VIRKER IKKE

    Spørsmål fra Steinar Schjoll:

    hei, hatt mtu enstund nå å får ikke internett, gprs eller mms til å fungere. hvordan kan jeg få fiksa det? prøvd å hentet opsett både fra deres sider å ericcson sine sider men ingenting fungerer, har også prøvd med anre abbonomang i tlf å da fungerer det perfekt. sliter også med å få temaer til å fungere.

    Svar:
    Hei Steinar

    det er ikke lett for meg å hjelpe deg med dette siden jeg ikke vet hvilken tlf modell du har.

    Jeg vil anbefale deg å "tømme" telefonen for profiler, og så laste dem ned fra http://mtu.moota.com/dmp_web/step1.aspx

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 14:51
  19. Termineringspris

    Spørsmål fra Nils Petter:

    Hvorfor skal Telenor og Netcom være med å betale for et nytt nett i tettbebygde strøk hvor dekningen allerede er mer enn god nok, dette vil jo bare føre til mere stråling? Hvis denne regningen skal dyttes over på brukerne, noe som vil skje, må dere vel være med å ta et samfunnsansvar og heller bygge ut hvor det ikke er dekning i dag. Dette kalles vel for cherry picking da dere ønsker basestasjoner hvor det er høy trafikk igjennom deres egne stasjoner og roamer med Netcom eller Telenor hvor det er liten trafikk?

    Svar:
    Hei Nils Petter,

    eneste måten å
    få sunn konkurranse på er å bygge ut infrastruktur. Å bygge ut Mobilnett der det ikke er dekning i dag, blir som å bygge vei der det ikke bor mennesker.  Vi skal drive lønnsomt, og da må vi skaffe kunder og kunkurranse der det er grunnlag for det ;-)


    Mvh

    jo

    Besvart: 26. sep. 2008 14:56
  20. MTU i fremtiden

    Spørsmål fra Fred OVe Torgersen:

    Hei

    Nå har dere solgt ut fast og mobilkundene til Ventelo. Er dette for å bli et rent mobilselskap eller er resten av MTU til salgs også?

    Svar:
    Hei Fred Ove,
    Vi har som du har registrert rendyrket oss til en ren operatør. Vi tror at vi som en utfordrer vil klare det bedre ved å holde fokuset på mobil.

    Mvh
    Jo

    Besvart: 26. sep. 2008 14:58
  21. Ustabilitet og dårlig service? Forklaring?

    Spørsmål fra Bjørn Hansen:

    Mange brukere opplever fortsatt ustabilitet i MTU sitt nettverk, er det noe som dere kommer til å forbedre på kort tid?
    Hvordan vil du forklare at MTU har et godt nokk tilbud når det gjelder kundeservice, siden mange kunder av MTU fortsatt klager på lang ventetid på sine henvendelser?
    Etter mange problemer i oppstartsfasen for MTU har dere alikevel satt en grense på 50 timer for 398 -, mnd, har dere tenkt over at dere kan miste kunder pga dårlig service + endring av abonnementet "ring så mye du vil for 398 -, mnd" ?

    Svar:
    hei Bjørn

    jeg er ikke enig med deg at det er ustabilitet i MTU sitt nett nå. Kundeservice kan vi vel aldri bli gode nok på, og her har vi fremdels litt å hente ;-)

    At noen finner MTU Fast mindre aktuelt etter at vi endret vilkårene er jeg oppmerksom på, men samtidig har vårt bidratt til at produktet kan overleve i konkuranse.

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:01
  22. Gratis ringetid

    Spørsmål fra Runar Olsen:

    Kommer MTU til å beholde MTU fri abonomentet slik det er idag også i fremtiden, eller svikter dere som One Call og legger på eksempelvis oppstarts gebyr eller lignende på samtalene?

    Svar:
    Hei Runar

    Vi må hele tiden vurdere lønnsomheten i våre produkter. Pr i dag har vi ikke noen planer for å endre MTU Fri abonnementet

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:03
  23. endring av priser

    Spørsmål fra Odd Eirik Hardem:

    kommer dere til å endre prisene på det "gratise" abonnement slik som OneCall gjorde, eller lignene?

    Svar:
    Hei Odd Erik
    Vi må hele tiden vurdere lønnsomheten i våre produkter. Pr i dag har vi ikke noen planer for å endre MTU Fri abonnementet

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:04
  24. 3G og HSDPA?

    Spørsmål fra Kristoffer:

    Hei!

    Kommer MTU til å begynne med 3G og evt. turbo-3G med det første?

    Mvh Kristoffer

    Svar:
    Hei Kristoffer

    Vi har ikke noen planer om å lansere 3G/T 3G
    Vi har ikke lisens på dette, men vi tilbyr EDGE i vårt nett.

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:06
  25. Tvillingsim

    Spørsmål fra Tom:

    når (dato) kan MTU tilby tvillingsim ?

    Svar:
    hei Tom
    Vi håper at vi kan være klare med Tvillingsim i løpet av året. Jeg kan desverre ikke være mer spesifikk nå.

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:07
  26. Forskjellige meninger hos kundeservice

    Spørsmål fra Steffen:

    Hei.

    Fikk faktura fra MTU for tap av SIM kort. Dette skyldtes at Posten hadde sendt simkortet i retur til dere. Etter 1000 samteler kom jeg endelig i kontakt med en kundebehandler, som sa hun skulle slette fakturaen pga feil.

    Så kom det en ikke så hyggelig mail fra kundebehandler som sa at jeg måtte betale fakturaen for at MTU ikke kune holdes ansvarlig for merkostnader som, skyltes Posten.

    Hvem skal jeg høre på. Hun på telefonen eller han som skrev e-post til meg, flere dager etter jeg hadde ringt kundeservice?

    Er umulig å komme i kontakt med kundeservice for å få avklart denne saken.

    Jeg vil gjerne ha avklart denne saken før jeg får inkasso!

    Svar:
    Hei Steffen

    Dette er absolutt ikke noe bra.....ta kontakt med oss på tlf og vi skal løse dette.

    Vi skal ta dette med Posten..ikke du

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:10
  27. MTU Fastpris

    Spørsmål fra G to the Y:

    kommer dere noengang til å tilby ekte fastpris? Da mener jeg at kundene får ubegrenset ringe tid for 398kr pr måned. Dette var tilfelle før, og det har endret seg siden dere ble regnet som norske aktører i telemarkedet.

    Svar:
    Hei 36G to the Y.....(artig nic)

    Jeg tror ikke vi kommer til å endre tilbake på MTU fast. 
    Men med 3000 minutter burde det jo holde for de fleste.....;-)

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:12
  28. Datanedlasting

    Spørsmål fra Cato:

    Med mitt abonemang idag er jeg _veldig_ restriktiv med all bruk av datatjenester siden dette fort blir dyr fornøyelse. Ser dere har gratis surfing i eget nett, hvor har dere dekning i Bergen? Finner bare 2 nett ved søking på mobilen.

    Svar:
    hei Cato

    Bergen kommer "på luften" i November....gled deg..;-)

    Mvh

    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:14
  29. Oddekalv

    Spørsmål fra Kurt Wagavoll Hanssteensen:

    Hei. Jeg leser på Amobil at det er litt uenigheter i hvor høy den mobilantenna som godeste Oddekalv har demontert er. MTU mener den er under to meter, mens Oddekalv mener den er høyere enn 3,5 meter. Hva er rett? Er det andre tillatelser som må til for antenner som måler mer enn to meter?

    Svar:
    Hei Kurt,
    Oddekalv er en Bølle, kort og godt!

    Vi bygger selvfølgelig etter gjeldende regler. Våre antenner er under 2 meter høye, men jeg antar han har en ødelagt tommestokk, som viser det som han vil se...

    For antenner over 2 meter er det egne byggeforskrifter.

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:18
  30. MMS og IPhone

    Spørsmål fra Nikolai:

    Dette fungerer rett og slett ikke med IPhone og SwirlyMMS. Har dere planer om å se nærmere på dette? Er så nær ved å bytte til en annen leverandør nå.

    Svar:
    Hei Nikolay
    Iphone er ikke godkjent i hele nettet vårt. I eget nett er det ok, men i telenor virker det pr i dag ikke.

    Vi jobber med saken og kommer med mer opplysninger når dette er klart.

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:19
  31. Profesjonalitet?

    Spørsmål fra Balder:

    Hei Jo!
    Jeg har vært i kontakt med kundeservice til MTU ca 8 ganger per e-post og et par ganger via telefon for å bestille portering av et nummer fra SheTalks til MTU. Ihvertfall virker det som MTU mangler rutiner for å fange feil, samt at saker ikke blir eskalert når ting ikke fungerer. Da jeg ringte var det vanskelig å komme fram, kundeservice var hyggelig og hjelpsomme, men jeg mistenker at de tok ting ad-hoc, og at det mangler styringssystemer i Kundeservice. (Saken er fortsatt ikke løst, og ordrebekreftelse ble mottatt 25.juli 2008 så det tar tid uten at Kundeservice løser problemet, trolig gjentar de bare samme prosedyre hver gang jeg kontakter dem.)

    Svar:
    Hei
    jeg må nok be deg om å kontakte kunderservice her...på 02688

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:21
  32. MTU nett i Trondheim

    Spørsmål fra JRK:

    Hei

    Når planlegger dere å bygge ut eget nett i Trondheim?

    Svar:
    Hei JRK
    Vi holder på med planlegging/bygging av Trondheim, regner med vi kan åpne i Q2 2009

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:22
  33. MTU dekning Nordre Aker/Nordberg

    Spørsmål fra Jan E. :

    Heisann, jeg får bare inn dekningsgrad 1 av 5 innendørs. Utendørs på verandaen får jeg inn 2 av 5. Jeg får inn toppdekn. med Network Norway, Netcom og Telenor innendørs. Jeg kan sende SMS med MTUs nett, men å ringe medfører avbrudd, må derfor manuelt stille inn Telenor. Noen planer om å forbedre nettet nære marka?

    Svar:
    Hei Jan
    Vi øker dekningen i Oslo med nesten 80% i disse dager, så jeg forventer at du skal merke forskjell. 

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:24
  34. Overlever ni

    Spørsmål fra Robert:

    Hei,

    Jag synes det er utmerket for konkuransen at det skall finnes fler mobilnett en Telenors og Netcoms sitt. Men spørsmålet mitt er om dere har nok med miljoner eller miljarder både for og overleve med den prisingen som Telenor og Netcom selve håller sig undan med alrede ferdigbyggda og mobilnett. Jag mener ni må vell betale for teleskrittene både når MTU kunder ringer til Telenor og Netcom og ni må og betale når kunder bruker som har MTU befinner sig utanfor Oslo, jag mener en MTU kunde som ringer som hakka møkk oppe i Finnmark må ju var ett rent tap for dere?

    Så vil ni overleve viss ni ikke får in tunge investorer som er beredd og tape miljoner i mange år innen ni går med vinst?

    Svar:
    Hei Robert,

    Å bygge mobilnett er ikke noe billig oppgave, det har du helt rett i.
    MTU har investert tungt og jeg håper virkelig at vi kan lykkes...

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:28
  35. telenor eller mtu ?

    Spørsmål fra jan olsen:

    hei jeg bor i bergen å lurer på om deres nett fungerer der det står på displayet mtu men når jeg trykker på telefonen står det telenor? har nokia n82, å surfer en del så lurer på om jeg må betale noe da? når jeg må velge tilgangs punkt velger jeg mtu innternett.

    hilsen jan

    Svar:
    Hei Ørjan
    når vi åpner nettet i Bergen, vil du se MTU i displayet ditt. 
    Når du er utenfor vårt eget nett vil det stå Telenor/MTU, og da koster det å bruke data.

    Mvh

    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:33
  36. Nedlasting av data !

    Spørsmål fra Atle:

    Hei, jeg bor i Sarpsborg og må i dag betale 14 kr pr mb jeg laster ned. Er veldig fornøyd med dere i MTU men synes disse prisene blir alt for dyrt. Har dere noen planer om fastpris for datatrafikk eller må jeg søke andre operatører ?

    Svar:
    Hei Atle
    Vi kommer til å endre data prisen med det første...;-) melding om dette kommer i sms.....

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:34
  37. Tregt med meldinger

    Spørsmål fra Stian Karlsen:

    Hei!

    Jeg byttet til MTU da jeg så at man kunne ringe ubegrenset i måneden. Kun få dager etter vi hadde bestilt fikk dere oppdatert internettsidene deres og det stod da at det var 3000 ringeminutter.
    Jeg ser da ingen fordel med MTU forhold til Tele2 o.l.

    Spørsmålet mitt er egentlig hvorfor meldinger jeg sender noen ganger kommer dager senere?
    Jeg sendte meldinger til en kompis som han fikk 2 dager etterpå. Er det et vanlig problem?
    Begge hadde dekning så det var ikke problemet.
    Blir det ubegrenset ringetid? Billigere meldinger?

    Også en ting til. Da man er i Oslo og det står på tlf. "MTU" og ikke "telenor" som det står utenfor de store byene, vil det da si at jeg har ubegrenset internett?
    (Jeg har MTU fastpris)

    Tusen takk:)

    Svar:
    Hei Stian

    Jepp, når det står MTU i displayet på din telefon er data gratis..;-)
    jeg håper du finner MTU fast som et godt produkt selv om vi har satt ett tak på ringeminutter. 
    Hvorfor SMS noen ganger kommer sent frem er ikke godt å si...men tar du kontakt med oss, så kan vi sjekke logger om dette skulle skje i gjen...om feilen er hos oss, kan vi jo muligens gjøre noe ;-)

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:37
  38. Kjempe fornøyd

    Spørsmål fra Lotte:

    Jeg har ikke hatt noen problemer med mitt abonnement i noen av de tre mnd jeg har vært kunde. Og akter å fortsette:) hvor deilig er det ikke med 398 i mnd og ringe (nesten) så mye man vil !!

    Men blir det fri familie hos MTU? sånn mellom fri og fastpris. Det hadde jo kanskje vært en idé?

    Svar:
    Hei Lotte,
    Det gleder meg at du blandt mange andre er fornøyd..;-)

    Vi har ikke bestemt oss for om vi skal lansere noe "familie" løsning, med gratis samtaler....men kanskje det kommer ???

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:39
  39. frustrert

    Spørsmål fra Tor Erik:

    jeg har nå gjort flere henvendelser til dere vdr å få tilsendt en kopi av faktura original.
    Kundeservice svarer ikke ( selv om jeg lar det ringe 15 - 20 min )
    Jeg har ringt deg og sendt sms til din mobil. Da skjer det noe, men når jeg ber vedkommende som mailer meg å sende meg en girokopi skjer det ingenting.

    Svar:
    Hei Tor Erik

    Kopi av faktura kan du laste ned fra min side...

    Mvh
    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:41
  40. 1881

    Spørsmål fra Politimester Bastian:

    Hei!

    Jeg har sendt uttallige meldinger til 1881, men får aldri noe svar. Har det noe med deres nett å gjøre?

    Svar:
    Hei Politimester Bastian

    1881 har vært uuuuutrolig trege med å koble oss til. Men etter det jeg skjønner har du vært innom dem å tatt fatt.....det er jo urettferdig at de ikke vil jobbe fort....

    jeg håper dette er løst innen neste uke.

    Mvh
    Kasper, Jesper og Jonatan


    Besvart: 26. sep. 2008 15:48
  41. Stord

    Spørsmål fra Stian:

    Hei

    Kommer dere til å bygge ut noe på Stord?

    Svar:
    Hei Stian
    På Stord kommer vi nok til å benytte Telenor en stund. Men om vi får mange nok kunder der, kommer vi med eget nett...;-)


    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:50
  42. Ingen internett

    Spørsmål fra Steinar:

    hei, bor på jessheim å har hatt mtu etpar mnd.. det meste virker greit, men får ikke koblet på gprs/wap.. dette gjør at jeg ikke kan laste ned temaer eller gjøre noe som kraver oppkobling (trackid osv) internett fungerer greit på tlf med andre abbonomang, men ikke med deres. har lastet ned opsett både fra deres side, erricsson å telenor sine, men ingenting fungerer.. hva kan jeg gjøre? å hva er tlf til kundeservice deres? MVH

    Svar:
    hei Steinar
    det høres ut som du bør kontakte vår kundeservice for å få litt bistand.

    Du treffer de på 02MTU (eller 02688)

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:51
  43. Når kommer MTU nettet til Kristiansand?

    Spørsmål fra Frank Ødegård:

    Hei

    Lurte på om når/om dere hadde planer om å åpne nett i kristiansand?

    Svar:
    Hei Frank
    Vi har planer for Kristiansand, men jeg kan desverre ikke si noe om når vi eventellt kommer til å bygge.

    Vi kommer nå til å fokusere på de byene vi har bygget, så får vi se hva myndighetene velger å gjøre med reguleringen av oss.

    Mvh

    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:52
  44. Faktura

    Spørsmål fra Espen.:

    Hei.
    Når jeg var medlem av dere fikk jeg f.eks fakturaen for mai uti juli måned og juni fakturaen i august, hvorfor sender dere ikke ut fakturaen med en gang måneden er ferdig? Og hvorfor er det ikke mulig å motta og sende sms til 4-siffrede nummer?

    Svar:
    Hei Espen


    jeg beklager at vi i en periode ikke var ajour med faktura. Vi er i rute nå, og du kan forvente faktura regelmessig fremmover...

    Vi kobler opp innholdsleverandører fortløpende, men ikke alle som "eier" 4 og 5 siffrede nr er like villige til å koble til raskt, derfor tar det tid....noe vi er meget lei oss for.

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:55
  45. mtu vs networknorway bedrift

    Spørsmål fra Trine E:

    fungerer mtu? alle jeg har snakket med sier det ikke fungerer, og hver gang jeg spør kundeservicen deres sier de alt fungerer som det skal, men det stemmer jo ikke. har selv prøvd å ringe med en kamerat sin telefon, det funker bare ikke... hvorfor sier dine ansatte at det fungerer?? tror du dere kommer til en løsning?

    Svar:
    hei Trine

    Våre tjenester fungerer og har gjort det en stund...;-)
    Om kompisen din ikke får ringt, bør han ta kontakt med vår kundeservice og få sjekket abonnementet sitt.

    Jeg tror du vil oppdage at MTU tilfredstiller ditt behov...

    Mvh
    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 15:58
  46. Spørsmål angående

    Spørsmål fra Shahid :

    Hei


    Jeg er en mtu kunde og må si er nok fornøyd med dette litt synd at dere "avblåser fastprisen" men men, jo spørsmålet er jeg har iphone og bruker det med mtu simkort da kommer det om 3 operatører automatisk telenor, netcom og teletopia 3 men ikke mtu hva skyldes det? og hvilken må jeg ha siden jeg er mtu kunde?

    takk


    ps det er jo kjempe nyhet at dere åpner nett i Drammen

    lykketil

    Svar:
    Hei Shahid

    Du kan velge teletopia3, det kan virke som Iphone ikke klarer å lese fra simkort....det skulle da stått MTU...;-)

    Mvh

    jo
    Besvart: 26. sep. 2008 16:03
  47. MMS

    Spørsmål fra Finn H.Hansen:

    Jeg får ikke instalelrt MMS på min telefon.
    Jeg har mailet dere om det for en uke siden - hvorfor besvarer dere ikke en kundehendvendelse ?

    Svar:
    Hei Finn
    Fjerner du alle profiler og installerer på nytt kan det være det hjelper....

    Eller kan du ringe 02688 for å få hjelp..

    Mvh

    Jo
    Besvart: 26. sep. 2008 16:06
  48. Nett i Bergen

    Spørsmål fra Henrik:

    Når åpner dere deres nett i Bergen?
    Jeg bor på Krohnegården i Fyllingsdalen. Kommer jeg snart til å motta signal fra dere?

    Svar:
    Hei
    Vi åpner nettet i Bergen i November. Vi fyllingsdalen vil du nok få gode signaler....;-

    Mvh
    Jo




    Da er det slutt for denne gangen... Takk for at dere har tatt dere tid til å poste alle sprøsmålene, jeg håper jeg med mine svar har bidratt til å gi greie svar.

    med ønske om en god helg til dere alle

    med vennlig hilsen

    Jo 
    Besvart: 26. sep. 2008 16:09

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen