Mange MTU-kunder har opplevd problemer. (Bilde: Marius Valle)

MTU: – Som et mareritt

I går skrev vi om MTUs oppstartsproblemer i sitt nye mobilnett. Mange av kundene kunne ikke sende SMS, og enkelte hadde SIM-kort som ikke engang fungerte.

– Et mareritt

Jo Einride Lid Lerheim, administrerende direktør i MTU, sier til Amobil at de trodde de hadde kontroll på alle ledd. Likevel ble de overrasket.

– For oss er dette som å oppleve et mareritt. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noe slikt skal skje, men må samtidig erkjenne at det "gikk galt", sier Lerheim til Amobil.

På kundeservice opplever de stor pågang fra frustrerte kunder. Lerheim håper at kundene ikke mister sin tillit og gir selskapet nødvendig tid.

– Våre ansatte jobber med å besvare saker fra frustrerte brukere. Det har hopet seg litt opp de siste dagene, noe som gjør at vi ikke klarer å svare så raskt som vi helst hadde ønsket, sier Lerheim.

Han understreker også at selskapet har mottatt mange positive tilbakemeldinger fra fornøyde kunder.

SMS om "noen uker"

Problemene for kundene har utartet seg på forskjellige måter. Ifølge MTU har et hundretalls kunder hatt problemer med å motta innkommende anrop. Denen feilen skal ha blitt rettet for de fleste i løpet av fredagen og natt til lørdag.

Mange av kundene opplever å ikke kunne sende eller motta tekstmeldinger. Disse må dessverre bare smøre seg med tålmodighet, da selskapet skriver at det kan ta noen uker før alt fungerer som det skal.

Problemet gjelder imidlertid bare tekstmeldinger som går til og fra Tele2 og Network Norways mobilnett. Feilen har sammenheng med at MTU ikke har tjenester som MMS og GPRS på plass riktig enda.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen