MSN og Teknofil sammen om digital livsstil

MSN.no og A-pressens nye nettsatsning, Teknofil.no, har inngått en samarbeidsavtale, hvor Teknofil skal levere redaksjonelt innhold til MSNs nye digitale livsstilskanal. Samarbeidet fører partene nærmere et felles mål om å bli Norges ledende nettsteder for digital forbrukerelektronikk.

Det norske markedet for forbrukerelektronikk var ifølge tall fra Elektronikkbransjen i 2005 på mer enn 25 milliarder kroner, og vokser. Nordmenn kjøper flatskjermer, mobiltelefoner, MP3-spillere og annen digital elektronikk som aldri før. Men til tross for at ”digital livsstil” interesserer svært mange, er det fortsatt vanskelig for vanlige forbrukere å finne lettfattelig informasjon om denne typen produkter.

– Digital livsstil vil være ett av MSN.no sine hovedsatsningsområder fremover, og vårt mål er at MSN.no skal bli norske nettbrukeres foretrukne nettsted om digital konsumentelektronikk, sier Kurt Lekanger, Channel Manager ved MSN.no. – I tillegg til redaksjonelt innhold levert av Teknofil.no, kommer vi også til å levere eget innhold og egne tilleggstjenester, fortsetter Lekanger.

Gjennom avtalen vil Teknofil levere redaksjonelt innhold til MSN.no sin nye digital livsstilskanal. Til gjengjeld får Teknofil profilering av sin merkevare på ett av Norges største nettsteder.

– Det at Teknofil.no som ble lansert for under en måned siden, blir hovedleverandør av nyheter og tester innenfor sin nisje til MSN, beviser først og fremst at vi har lykkes i å produsere forbrukerrelaterte kvalitetsartikler innenfor elektronikk. MSN er ett av Norges største nettsteder, og for Teknofil.no vil dette samarbeidet styrke vår merkevare og vårt distribusjonsnettverk, sier Erland Bakke, publisher ved Teknofil.no.

Målet med samarbeidet er å bli Norges ledende nettsteder for alle som er interessert i digital konsumentelektronikk med fokus på underholdning og fritid, samtidig som man holder seg til et lettfattelig språk som folk flest forstår.

– Vi skal holde brukerne oppdatert på det siste innenfor forbrukerelektronikk, gi hjelp til å velge de rette produktene, og ikke minst hjelp til å bruke produktene på en smartere og bedre måte. Og alt sammen skal være skrevet på et språk folk flest forstår, sier Kurt Lekanger.

–Et viktig ledd i dette samarbeidet er at begge parter aktivt vil arbeide sammen om å gi brukerne en verdiøkende tjeneste innenfor nyheter og tester også utover kanalen "digital livsstil", avslutter Erland Bakke.

Trykk her for å komme til Teknofil.


Kilde: Pressemelding

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen