Motorola pirrer før MWC

- Det trenger ikke å være så vanskelig! Slik avslutter Motorola sin nye reklamevideo. I filmen ser vi tre personer som drar med seg alt fra PC og flatskjermer til bokser med CD-plater når de skal ut på tur.



Det er åpenbart at Motorola mener de nå har et produkt som kan erstatte alle disse greiene. Men har ikke alle mobilprodusenter det da?

At du kan lese e-post på mobilen eller legge en stor musikksamling på et knøttlite minnekort er ikke revolusjonerende nyheter. Selv Motorola har flere modeller som kombinerer kontorløsninger med underholdning, enten det er spill, musikk eller TV.

For Motorola er det viktig å komme et produkt som får publikum til å gispe. Men om det er et slikt produkt vi vil få se på Mobile World Congress (MWC) i Barcelona aner vi rett og slett ikke.

Sist Motorola skulle slå på stortromma var under ”Motomentum” i London i mai. Da lanserte de Razr2, samtidig som de viste Z8 – en mobiltelefon de hadde presentert som nyhet også en gang tidligere.

For Motorola er det viktig å vise en tydelig strategi. Mannen som skulle snu selskapet, Ed Zander, har måttet finne seg en ny jobb. En ny sjef er kommet inn, og selskapet teller på knappene.


At det svinger raskt i mobilmarkedet må ingen være i tvil om. I 2005, året etter at Zander kom inn i Motorola, bedret han selskapets resultat med 87 prosent.

Hva det enn måtte være Motorola bringer til Barcelona, så bør det være bra. I fjor ble selskapets overskudd redusert med 84 prosent. Det falt ikke i god jord hos aksjonærene.

Les også:

-
Nokia taper for Motorola
- Motorola vil tukte Nokia
- Motorola sliter
- Motorola vurderer å slutte med mobil

 

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen