Mobilene endrer måten vi handler i butikkene

Nesten halvparten dobbeltsjekker produktet på mobilen.

Måten forbrukere handler på er i endring. Kjøp og salg foregår fortsatt for en stor del under tak, men det betyr ikke at nettet ikke er delaktig. Forbrukerne henter nemlig informasjon via mobilen mens de handler.

Det er selskapet VoucherCodesPro som har samlet inn statistikk og undersøkelser på området, og presentert det hele som en artig grafikk. Av den kan vi lese at hele 45 prosent av forbrukerne som handler i butikk også finner informasjon om produktet via mobilen sin.

Én av fire forbrukere har dessuten gått inn i en fysisk butikk, etter å ha sett en reklame på smarttelefonen sin.

Såkalt "showrooming" er en økende trend. Hele 43 prosent av amerikanske forbrukere har tatt turen til en lokal butikk, for å se på produktene, før de har bestilt varene via nettet etterpå.

Slik er shoppingvanene i endring, ifølge VoucherCodesPro.
Slik er shoppingvanene i endring, ifølge VoucherCodesPro.

(Kilde: intomobile.com)

Kommentarer (1)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen