Mobilen konkurrerer med Gucci-vesken

– Folk blir mer og mer opptatt av å bli sett - i stor grad også gjennom mobilen sin. De bruker mobiltelefonen til å skape seg et image, sier Steen Meyerhoff til Dagens IT.


Meyerhoff er produktsjef for Nokias nye designmobilserie LÂ’Amour Collection, og omtaler denne som en konkurrent til dyre detaljer som design-vesker.

Design er viktigst 7360_4892
Meyerhoff hevder at undersøkelsen i stor grad sier noe om hvordan dagens mobilbrukere tenker.

– Mange av oss bruker jo ikke alt det ekstrautstyret som vi finner på mobiltelefonen. Undersøkelsen viser at når basisfunksjoner som telefonbok, kamera, SMS og MMS er på plass, betyr design mest når de velger mobiltelefon, sier han.

I L’Amour Collection har Nokia tatt i bruk materialer som lær, tekstiler og keramikk i håp om å tiltrekke seg motebevisste kunder.

7370_1_4891Kolleksjonen består av tre telefoner - Nokia 7360, 7370 og 7380. Samtlige av disse er utstyrt med basisfunksjoner, og i tillegg har alle mobilene megapikselkameraer. Dette er med andre ord ikke mobilene for de mer avanserte brukerne.

Tideligere i høst gjennomførte mobilen.no en test av aktuelle designmobiler. Resultatene av denne kan du ta i nærmere øyesyn her.

 

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen