Mobilblad mest lest blant unge

Inpoc Magazine er egentlig et rent kundeblad som registrerte brukere av Inpoc-tjenester som selv ønsker det mottar fire ganger per år.

- At så mange faktisk leser Inpoc Magazine som er vår egen kanal til brukerne, er veldig gledelig, sier Ann Charlotte Svensson, informasjonssjef hos Aspiro. Hun legger til at selskapets egne kanaler som Inpoc.no og Cellus.no, samt bruken av wap, blir stadig viktigere for selskapet ettersom stadig flere ”erfarne” brukere orienterer seg og henter ned innhold direkte til mobilen fra disse kanalene.

Kraftig vekst
Hun opplyser at brukerne av mobile innholdstjenester er unge og blir stadig flere. Selskapet forventer en årlig vekst i forbruket av mobile innholdstjenester på 10-15 prosent. Den største veksten i tredje kvartal stod Javaspillene for, med Sudoku som det mest populære siden lanseringen i juni.

Årets innholdsleverandør
Aspiro ble i månedsskiftet oktober/november tildelt prisen for ”Årets innholdsleverandør” på SurfPort Awards i København.

- At vi ble valgt til årets leverandør er fantastisk morsomt! Utmerkelsen er et bevis på at vi har gjort mye bra i løpet av året, og at vi er på rett vei. Nå kjenner vi oss enda mer motiverte og vi kommer til å arbeide videre med å tilby det beste innen mobile innholdstjenester til våre partnere og kunder. TeliaSonera og NetCom er svært viktige partnere for oss, så dette er ekstra stas, sier Hauk Landsverk, Aspiros Norgessjef.

SurfPort Awards arrangeres av TeliaSonera i samarbeid med Sony Ericsson, og har til hensikt å belønne og inspirere innholdsleverandører i utviklingen av mobile internettjenester i Norden og Baltikum.

Mobilt innhold
For de som ikke kjenner Aspiro nevner vi at det er et selskap som selger mobile innholdstjenester til forbrukere i Norden, Europa og Nord-Amerika. I Norden er de markedsleder. Tilbudet er en bred portefølje av mobile tjenester som spill, ringetoner, bakgrunnsbilder, filmklipp, musikk, nummeropplysning via sms, målservice, etc. Salget skjer direkte via annonsering og egne web- og wapsider under merkenavn som Inpoc og Mobilehits, og gjennom partnerskap med mobiloperatører og medieselskap. Aspiro ble grunnlagt i 1998 og har siden 2001 vært notert på Stockholmbørsens O-liste. De har de tre første kvartalene i år omsatt for ca 280 millioner svenske kroner.

Schibsted ASA er selskapets største enkeltaksjonær med 44,5 prosent. Aspiro har rundt 120 ansatte med hovedkontor i Sverige samt lokale kontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Storbritannia, Spania, Luxemburg, Estland, Latvia, Litauen, og er representert via egen agent i USA.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen