Gjør seg fortsatt best på bakken. (Bilde: Michael Smith / Istockphoto)

Mobil på flyet kan være en flopp

Mobilsamtaler gjør seg fortsatt best på bakken, skal vi tro de første brukererfaringene med mobilsamtaler i fly. For etter at Air France, som første europeiske flyselskap, gjorde dette mulig på enkelte flygninger, har klagene stått i kø på tjenesten.

Fungerer dårlig

Men noe uventet så er det brukerne selv og ikke medpassasjerene som klager over tjenesten. Ifølge engelske The Times opplever brukerne brudd på samtaler, stemme og lyd som detter ut, manglende dekning - og all denne herligheten for den nette pris av 25 kroner minuttet.

– Det er som å ringe fra et underjordisk parkeringshus, skal en bruker ha sagt til avisen. En annen mener at medpassasjerer blir vel så forstyrret nå, der de som ringer må brøle inn i telefonen for i det hele tatt å bli forstått.

Venter videre

Selskapet bak tjenesten, On Air, har lovet forbedringer. Oppgradering av tjenesten slik at man kan motta samtaler og SMS skal også være på vei, og On Air håper med det å gjøre seg lekre for flere flyselskap. Foreløpig har giganter som SAS, British Airways og Lufthansa vært lunkne til konseptet.

(Kilde: The Times Online)

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen