Mobil-TV vokser

Den norgesaktuelle operatøren 3 satser hardt på mobile TV-seere, og lanserer nå hele sju nye TV-kanaler for kundene sine, blant annet CNN, Cartoon Network og Extreme Sports.

Kundene får tilgang til alle kanalene for en månedlig avgift på mellom 50 og 60 kroner. Operatøren planlegger også å få til en avtale med Vidzone, som har en egen musikkanal.

I tillegg skal det lanseres en egen TV-kanal for 3, som hovedsaklig skal vise reklame og tilbud fra operatøren, et konsept som allerede er utbredt blant vanlige kabelselskap.

I følge The Guardian planlegger 3 også å bli den første mobiloperatøren som skal selge TV-reklame for mobilnettet. Dette er et tegn på at også mobil-TV kan utvikle seg til å bli en skikkelig pengemaskin.

I Norge har vi kun tre kanaler å velge mellom hvis vi skal se TV på mobiltelefonen: NRK, TV2 og TV Norge. Denne situasjonen vil etter alt å dømme forandre seg når 3 omsider bestemmer seg for å lansere abonnementene og tjenestene sine her i landet.

(Kilder: 3, The Guardian, Netimperative)

 

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen