Mobil-TV rammer mobilspill

Mobil-TV rammer mobilspill

Etter å ha økt veksten kontinuerlig over en lang periode, ser vi nå for første gang at omsetningen av mobilspill ikke lenger vokser så raskt som tidligere. Markedsføringsmidlene er flyttet over på mobil musikk og TV.

Operatørene skviser spillprodusentene ved å kutte ned på antallet partnere, samtidig som de krever at spillprodusentene tar en større del av markedføringskostnadene. Det presser små spillprodusenter ut av markedet, skriver Moscow Times. 

Lys fremtid
Noen nedtur er det like vel ikke snakk om. I følge analytikerne i Informa Telecoms skal markedet for mobilspill øke med 53 prosent i 2006. Produsentene selv er imidlertid ikke like optimistiske, selv om enkelte av dem spår en vekst på 50 prosent.

Mobilspill er ikke et marked på retur. Det er tvert imot et marked helt i begynnelsen av sin utvikling. Men spillmarkedet sliter med voksesmerter mens det forsøker å bryte gjennom som massemarkedsprodukt, sier Chris Coffman i Informa.

Norges beste mobilabonnement

Sommer 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Komplett MedioFlex+ 6GB


Jeg bruker mye data:

Chili Fri Data


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen