Mobil-TV er god butikk

I 2004 brukte Ola Nordmann 800 millioner kroner på innholdstjenester til mobil. Selv om mesteparten av dette dreier seg om kjøp av ringetoner, bakgrunnsbilder og nummeropplysning, viser stadig flere interesse for mobile TV-tjenester.

Per i dag er VG med 135.000 ukentlige brukere, størst pÃ¥ mobile tekstnyheter. NÃ¥r det gjelder mobile videonyheter har derimot NRK en klar strategi om Ã¥ være ledende. 

- Allerede før 3G-nettene har kommet skikkelig i gang omsetter NRK mobil-TV for flere millioner kroner, sier Bjarne Andrè Myklebust, i NRK, til digi.no. Eksakt hvor mye det dreier seg om, vil han ikke kommentere.

Utvidet tilbud
NRK har allerede et bredt tilbud av programmer på mobil-TV, men de har flere planer for å vokse på dette området. Blant annet foreligger det planer om å sende store sportsprestasjoner i denne kanalen. I tillegg vil NRK sende en mobilversjon av Nils Gaups dramaserie, seersuksessen Deadline Torp. Serien vil bestå av 11 episoder på 90 sekunder hver.

Priser
Kostnadene har vært en stor utfordring for tilbydere av mobil-TV. NRK jobber nÃ¥ med Ã¥ fastsette en pris som forbrukerne kan leve med. Normalt har prisen vært en krone for datatrafikken, og en krone for nedlastbare klikk per fil. NRK opplyser, i følge digi.no, at de i fremtiden ser for seg en fast mÃ¥nedspris pÃ¥ om lag tretti kroner.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen